כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא מתחשבים בציבור

סובלים ממחירי הדלק? הוועדה ממליצה להקפיץ את מחירי הטסטים

ועדת המחירים המשותפת למשרד התחבורה ומשרד האוצר, צפויה להגיש מספר המלצות שמשמעותן עליית האגרות על שירותי רכב שונים | מדובר בהעלאה של כ-12% במחיר בדיקות תקינות הרכב השנתיים (טסט), עד לכ-112 שקלים לרכב פרטי

סובלים ממחירי הדלק? הוועדה ממליצה להקפיץ את מחירי הטסטים
כביש, ארכיון צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מחירי הדלק ששברו שיאים הכבידו מאד על הנהגים אלא שכעת מתברר שזו רק ההתחלה. ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ולמשרד התחבורה המליצה במהלך סוף השבוע לשרי האוצר והתחבורה לייקר בכ־16% את מחירי מבחני כשירות הרכב השנתיים ("הטסט" השנתי).

לפי המלצת הוועדה, מחיר הטסט צפוי להתעדכן מ־96 שקלים ל־112.4 שקלים לרכב פרטי עד 8 טון. עלות טסט חוזר לרכב תעמוד על כ־26 שקלים במקום 19 שקלים. אגרת הטסט לאוטובוסים ולרכבים מסחריים מעל 8 טון צפויה לזנק לכ־175.9 שקלים (במקום 103 שקלים כיום לרכב מסחרי ו־143 שקלים לאוטובוסים) לרכב מסחרי מעל 8 טון.

בנוסף, המליצה הוועדה לעדכן את תעריף הטסט השנתי של רכב חשמלי - מחיר הטסט הראשון לרכב חשמלי פרטי עד 8 טון יעלה לפי המלצת הוועדה 94.7 שקלים, וטסט חוזר יעלה כ־24 שקלים.

ההתייקרויות שהומלצו על ידי ועדת המחירים לא מסתכמות בסכומים גבוהים, שכן מדובר בטסט אשר מתבצע פעם בשנה. ואולם עליית מחירי הטסטים מצטרפת לעלייה של מחירי הביטוח לרכב, של יותר מ־10% בשנה האחרונה, וכן לעליית מחיר הדלק בשנה האחרונה בכ־27% - בכך מחיר החזקת הרכב מגיע בישראל לשיאים חדשים.

מבחני רישוי מתבצעים במכונים פרטיים, אך התעריפים מפוקחים על ידי ועדת פיקוח מחירים בדיוק כמו מחירי החלב והביצים למשל. העלייה שחלה במחירי התשומות (שכר עבודה) ובמדד המחירים לצרכן מאלצת את הוועדה לעדכן את המחירים המפוקחים. ההחלטה מצריכה חתימת שני השרים.

טסט עליית מחירים משרד הרישוי יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד