כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
האב מסתייג ומסביר

בנו של בכיר איראני מרצה עונש מאסר על שת"פ עם מתנגדי משטר

מוסטפא מירסלים, חבר המועצה המרכזית של מפלגת 'מוטלפה' והנציג של טהראן בפרלמנט, תיאר בשיחה עם סוכנות הידיעות האיראנית 'תסנים' את פרטי מעצרו של בנו באשמת שיתוף פעולה עם מתנגדי המשטר. מירסלים הדגיש "לא התערבתי באף אחד משלבי המעצר והחקירה, המשפט והערעור כדי למנוע כל חשד"

בנו של בכיר איראני מרצה עונש מאסר על שת"פ עם מתנגדי משטר
מוסטפא מירסלים צילום: סוכנות הידיעות תסנים

מוסטפא מירסלים, נציג טהראן במועצה האיסלאמית, סיפר לסוכנות הידיעות האיראנית 'תסנים' על מעצרו של בנו באשמת שיתוף פעולה עם מתנגדי משטר.

בנו, העונה לשם מהדי, נעצר ב-2018 לאחר שנתיים של מעקבים באשמת "פעולה נגד הביטחון", מהדי נידון לחמש שנות מאסר, ולאחר שהערעור והכרעת הדין היו סופיים הוא נלקח לכלא אווין בפברואר 2019. הוא הוסיף: "במהלך מעצרו, עם המידע שמסרו לי קציני הביטחון, גיליתי על הנושאים שהטרידו אותו, ואני חושב שאם הייתי מגלה את הנושאים האלה קודם לכן, יכולתי להציל אותו מהמצב הזה עם עונש קטן".

מירסלים הדגיש כי לא התערב באף אחד משלבי המעצר והחקירה, המשפט והערעור כדי למנוע כל חשד. בנוגע למעשיו של בנו בתיק זה אמר חבר פרלמנט: "בזיהוי וניצול חולשתו של מהדי, מתנגדי המשטר צדו ולכדו אותו וניסו לקבל ממנו מידע, מה שכמובן לא היה לו לתת כל מידע מסווג, הם לא קיבלו כלום חוץ מללכוד אותו".

עוד אמר על בנו: "חולשתו של מהדי מלווה אותו מלידה והנושא הזה הוא פיזי ונפשי כאחד. אמא שלו ואני השתדלנו מאוד כדי שהחולשות הללו לא ישפיעו על אישיותו ושהוא יוכל ללמוד ולהסתדר בהדרגה בלי להרגיש חולשה, והצלחנו במידה רבה", מירסלים המשיך: "הילד שלי מאוד רגשי, נאיבי וחלש רצון, חולשה זו גרמה לכך שהוא לא יכול היה לפרנס את פרנסתו, ומתנגדי המשטר הצליחו למשוך אותו ולהוליכו שולל על ידי שימוש בדברים אלו, וקציני הביטחון חשבו שהוא גורם משפיע".

"כאביו, גם לאחר 50 שנה, אני מהסס לומר שהוא חלש כדי לא להעליב את אופיו, אבל זו המציאות, וכעת רוב מי שטיפלו בתיק הזה מכירים היטב את החולשות הללו".

איראן מאסר חבר פרלמנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד