ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"מניפולטיבי ודוחה"

מנהיג המפלגה מואשם: הצטלם לקליפ פוליטי ליד אנדרטת שואה

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, צילם סרטון פוליטי - מפלגתי על רקע אנדרטת השואה בברלין בעת ביקור בגרמניה, מבלי להזכיר את רצח העם היהודי. ארגון 'קמפיין נגד אנטישמיות' גינה את סטארמר על "ניצול ביקור באנדרטה למטרות פוליטיות", ותייג אותה כ"מניפולטיבית ודוחה"

מנהיג המפלגה מואשם: הצטלם לקליפ פוליטי ליד אנדרטת שואה
קיר סטארמר באנדרטת השואה צילום: צילום מתוך הסרטון

קיר סטארמר מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ספג אש לאחר שצילם סרטון פוליטי מפלגתי על רקע אנדרטת השואה בברלין מבלי להזכיר את רצח העם הנאצי.

מנהיג הלייבור ביקר ביום ראשון באנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו, במהלך ביקור בן יומיים שערך בבירת גרמניה, ועמד מולה כדי לצלם סרטון תדמית שדן במטרותיו הכלכליות.

ארגון 'קמפיין נגד אנטישמיות' גינה את סטארמר על "ניצול ביקור באנדרטה למטרות פוליטיות", ותייג אותה כ"מניפולטיבית ודוחה".

בסרטון נראים סטארמר ושר החוץ של ממשלת הצללים, דיוויד לאמי, צועדים סמוך לאנדרטה לזכר קורבנות רצח העם היהודי על ידי הנאצים. 

ג'ו גלסמן, ראש חקירות פוליטיות וממשלתיות ב"קמפיין נגד אנטישמיות", אמר: "זה עניין של הגינות ושל אמנה ותיקה בגרמניה שלעולם אינך משתמש באנדרטת השואה בברלין כסוג של אביזר. אבל לשלב את האנדרטה כרקע לקליפ פוליטי שאפילו לא מזכיר את השואה זה עלבון, ניצול ביקור באנדרטת השואה כך למטרות קמפיין הוא לא רק חסר טעם, זה מניפולטיבי ודוחה". גם מכון תקווה, ארגון נגד אנטישמיות גרמנית, הטיל ספק בביקור, וצייץ בטוויטר: "הלו מפלגת הלייבור למה אתם משתמשים באנדרטת השואה, כרקע לסרטון קמפיין הבחירות שלך מבלי אפילו להזכיר את השואה עם מילה אחת?"

רות סמית', חברת פרלמנט יהודיה לשעבר מהלייבור, פעילה ותיקה נגד גזענות יצאה להגנתו של סטארמר וצייצה: "לקיר סטארמר יש רקורד גאה במלחמה באנטישמיות. הוא ביקר באנדרטת השואה ודיבר על כך בזמנו, המתקפה הזו היא לא רק שגויה, אלא בלתי הוגנת לחלוטין ואינה הוגנת מאוד. וניסיונות לעשות פוליטיזציה של משהו שפשוט לא צריך להיות".

האנדרטה בברלין, שנחנכה ב-2005, תוכננה על ידי האדריכל האמריקאי פיטר אייזנמן וחברת יעוץ ועיצוב בריטית להנדסה, הוא מורכב מ-2,711 לוחות בטון. לאחר הביקור באנדרטה, אמר קיר סטארמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle "המאבק באנטישמיות אף פעם לא נגמר. אבל אנחנו חייבים להמשיך עם זה, ונמשיך באותה קפדנות. יש לנו צוות טוב מאוד שעוקב אחר כל האשמות שהועלו לפנינו. אנחנו מסוגלים להתמודד איתם בצורה איתנה והרבה יותר מהר ממה שעשינו קודם".

דובר הלייבור אמר: "הביקור באנדרטת הזיכרון ליהודי אירופה שנרצחו היה חוויה מרגשת מאוד עבור קיר סטארמר, ולכן רצינו לכלול אותו בתיעוד שלנו של ביקורו בברלין. קיר גם דיבר עם התקשורת על הביקור, כוחה של האנדרטה ומדוע אסור לנו לשכוח את השואה לעולם. כמנהיג הלייבור קייר סטארמר הראה נחישות מוחלטת לדחות את האנטישמיות החוצה ממפלגת הלייבור והחברה הרחבה שלנו, מנגע האנטישמיות".

יצוין כי למרות שהסרטון פורסם ביום ראשון בערב, סטארמר פרסם תמונה מהביקור במקום כבר ביום שישי וכתב: "עלינו לזכור תמיד את מיליוני היהודים שנרצחו ונרדפו בגלל מי שהם היו, מפלגת העבודה נותרה מחויבת ללמוד מהימים האפלים ביותר בעולם. אנו עומדים לצד בעלי בריתנו בחתירה לעתיד שווה וצודק לכולם".

קייר סטארמר בריטניה ברלין אנדרטת זיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד