כ' אדר ב' התשפ"ד
30.03.2024
תוצאה קטלנית

תיירים הוזהרו שלא לקבל 'זריקת היטלר' בזמן חופשה

זריקה שניתנת במצרים קיבלה את הכינוי "זריקת היטלר", היא מכילה קוקטייל של אנטיביוטיקה, קורטיזון ומשכך כאבים, ונחשבת למרפאה את כל הבעיות האמיתיות שהאדם החולה מצא את עצמו איתן. רופאו האישי של נשיא מצרים א-סיסי, אמר, "הזריקה המכונה זריקת היטלר מזיקה מאוד, וזה גורם למשברים גדולים לאזרחים"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

נופשים המטיילים במצרים הוזהרו מפני קבלת טיפול רפואי ללא מרשם אם הם מתחילים להרגיש לא טוב.

זריקה חדשה נגד שפעת ניתנת על ידי גורמים מקומיים, אך היא עדיין לא מוצעת למכירה. היא נקראית "זריקת היטלר" ומכילה קוקטייל של אנטיביוטיקה, קורטיזון ומשכך כאבים. השילוב נחשב למסוכן, אך ניתן כפתרון מהיר לכל מי שיש לו תסמיני שפעת.

חוסאם עבד אל ג'אפר, דובר משרד הבריאות במצרים אמר: "זריקת היטלר היא סוג של זריקת קור שמקבלים אזרחים בתוך בתי מרקחת מבלי להתייחס למקצועיות של רופא מומחה או הממונה על המחלה, וזה עלול להוביל לירידה חדה במחזור הדם, ועלולים לקבל דום לב ולמות".

"החומר שמשכך כאבים בזריקה של היטלר מהווה כיסוי לתסמינים הקיימים באדם החולה, ולכן הרופא המומחה אינו יכול להתמודד עם המשבר הבריאותי, הזריקה מופצת בכפרים נידחים ובמקומות פופולריים, שבהם עובדים בבתי מרקחת אנשים שאינם רוקחים, והם לא יכולים לבצע אבחנה נכונה, אז הם נותנים למטופל זריקה שמשמחת אותם, אבל בטווח הארוך זה מסוכן מאד".

ד"ר מוחמד טאג' אלדין, רופאו האישי של נשיא מצרים א-סיסי, הדהד את האזהרה. הוא אמר, "הזריקה המכונה זריקת היטלר מזיקה מאוד, וזה גורם למשברים גדולים לאזרחים".

לפי גורם בתקשורת המקומית שדיבר עם רשת סקיי ניוז, שם הזריקה 'היטלר', נובע מהתחושה הקטלנית והמוטעית שהחומר נותן לאדם שהוזרק. הרופאים אמרו: "השם הגיע מחוגים פופולריים מתוך תפיסת החולה שעם נטילת הזריקה, הסימפטומים ייעלמו והוא יחלים תוך זמן קצר, כאילו יש לו כוח שאין שני לו".

מצרים זריקה היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד