י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קללה של כלכלה

"חפשו גבר שיחליף אתכן": הוראת הטאליבן לעובדות משרד האוצר

כשהכלכלה קורסת, נשים ממשרד האוצר של אפגניסטן אומרות שהן התבקשו להציע לקרובים גברים להחליף אותן, "אמרו לנו לשלוח גבר שיעשה את העבודה שלנו כדי שהם יוכלו לפטר אותנו". האו"ם: "דור שלם מאוים מחוסר ביטחון תזונתי ומתת תזונה"

"חפשו גבר שיחליף אתכן": הוראת הטאליבן לעובדות משרד האוצר
לוחמי הטליבאן באפגניסטן צילום: צילומסך

הטליבאן ביקש מעובדות במשרד האוצר של אפגניסטן לשלוח קרוב משפחה גבר לעשות את עבודתן, שנה לאחר שנאסר על עובדות במגזר הציבורי לעבוד בעבודה ממשלתית ונאמר להן להישאר בבית.

נשים שעבדו בתפקידים ממשלתיים נשלחו הביתה מעבודתן זמן קצר לאחר עליית הטליבאן לשלטון באוגוסט 2021, וקיבלו משכורות מופחתות כדי לא לעשות כלום.

כמה נשים אמרו ל'גארדיאן' שהן קיבלו שיחות דומות מבכירי טליבאן שביקשו להמליץ ​​על קרובי משפחה גברים במקומם, כי "עומס העבודה במשרד גדל והם צריכים להעסיק גבר במקומנו", כך לדברי אישה אחת שלא רוצה שזהותה תיחשף.

סימה בהאוס, מנכ"לית UN Women מטעם האו"ם, אמרה: "ההגבלות הנוכחיות על העסקת נשים מוערכות כגורמות להפסד כלכלי מיידי של עד מיליארד דולר, או עד 5% מהתמ"ג של אפגניסטן, יש עוני כמעט אוניברסלי במדינה", הוסיפה. "דור שלם מאוים מחוסר ביטחון תזונתי ומתת תזונה".

מריים, בת 37, קיבלה טלפון ממחלקת משאבי אנוש של משרד האוצר האפגני, שם עבדה יותר מ-15 שנה. היא אמרה: "התבקשתי להציג בן משפחה גבר שיחליף אותי במשרד, כדי שאוכל להתפטר מהעבודה". קולה רועד מתסכול, מריים, בעלת תואר שני בניהול עסקים, אמרה שהיא עשתה את דרכה למעלה מ-15 שנים במשרד לראש המחלקה. "איך אוכל להציג בקלות מישהו אחר שיחליף אותי?" היא שאלה. "האם הוא יוכל לעבוד ביעילות כמוני במשך כל כך הרבה שנים, זה תפקיד קשה וטכני שהוכשרתי אליו ויש לי ניסיון של שנים. וגם אם הוא יוכל לעשות את אותה עבודה בסופו של דבר, מה יקרה לי?".

"מאז שהם עלו לשלטון, הטליבאן הורידו אותי בדרגה והפחיתו את משכורתי, אני אפילו לא יכולה לעמוד בתשלומי בית הספר של הבן שלי. כששאלתי על זה, פקיד אמר לי בגסות לצאת ממשרדו ואמר שההורדה שלי לא ניתנת למשא ומתן".

טאליבן משרד האוצר אפגניסטן זכויות נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד