כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרבנים הראשיים הצהירו אמונים בבית הנשיא • הרבנים מצגר ועמאר לא הוזמנו

הרבנים דוד לאו ויצחק יוסף הצהירו אמונים בבית הנשיא • פרס: "יום היסטורי" • הרב לאו: "ננגיש את היהדות לעם" • הרב יוסף לתקשורת: "תנו לנו להרים את קרנה של הרבנות" • ומי לא הזמין את הרבנים הראשיים הקודמים? • בעקבות הפירסום ב'בחדרי חרדים': ח"כ אלי ישי הוזמן לטקס

הרבנים הראשיים בטקס. צילום: קובי גדעון / לע"מ
הרבנים הראשיים בטקס. צילום: קובי גדעון / לע"מ



הרבנים הראשיים החדשים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף הצהירו הבוקר (ד) אמונים בבית הנשיא בירושלים, בטקס רשמי, כמקובל לאחר בחירת רבנים ראשיים במדינת ישראל.

בטקס השתתפו שרת המשפטים ציפי לבני וסגן שר הדתות הרב אלי בן דהן.

נשיא המדינה שמעון פרס אמר במהלך הטקס: "עם ישראל זקוק לכם היום יותר מאי פעם. זהו יום היסטורי בעיני. עם ישראל נושא אליכם את עיניו על מנת שתזכירו לו את מה שגלום בו, בעברו ובעתידו. הוא מתפלל לרבנות מכובדת ומעורכת שתשיב רוח גדולה בערכי הנצח ובחיי היום יום. שתדעו לקרב רחוקים, לכבד את השונים ולשאת ברמה את עשרת הדיברות".

הרב דוד לאו אמר בדבריו: "אהפוך אבן על אבן בארון הספרים היהודי למציאת פתרונות הלכתיים לסוגיות רבות וסבוכות המונחות על שולחן הרבנות הראשית. אני מאמין כי כאשר מתעוררת בעיה הלכתית לכל אחד ואחת במדינה, הבעיה היא שלי - ולא רק שלהם. אני איתם בצרה ונעשה כל מה שאפשר להנגיש את היהדות לעם ולתת לכל אחד ואחת את התחושה שהיהדות היא של כולנו".



הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, אמר: "בפעם האחרונה שהייתי כאן זה היה לפני ארבעים שנה, אז אבי נבחר לרבנות. אני זוכר שהוא אמר וזעק כאן מדם ליבו שלא להכביד על הציבור. 'לזרז תיקים בין בני זוג ולהביא לפתרון. לא ייתכן לענות גיורים- בצדק לשפוט עמיתך'.

"אני פונה מכאן לכלי התקשורת - תנו לנו להרים את קרנה של הרבנות. מברך את עם ישראל בשנה טובה, שנת שלום".

הרבנים הראשיים הקודמים לא הוזמנו

מי שלא הוזמנו אל הטקס הם הרבנים הראשיים לשעבר, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר. גורמים ברבנות הטילו את האשמה של אי הזמנתם על משרד הדתות. גורם ברבנות הראשית אמר כי מדובר בזלזול בוטה ברבנים הראשיים הקודמים. "זהו חוסר רגישות כלפי הרב מצגר והרב עמאר".

מי שכן הוזמן לבסוף והגיע היה ח"כ אלי ישי.

עד לשעות הערב אמש לא שוגרה הזמנה רשמית ללשכתו של מספר 1 ברשימת ש"ס לכנסת. אמש, בתגובה לכתבה שפורסמה באתר 'בחדרי חרדים', הודו בלשכת הגר"י יוסף כי לא נשלחה הזמנה.

הזמנות נשלחו לבני משפחה ולידידים בלבד, ולא לחברי רשימת ש"ס בכנסת. ההזמנה ששוגרה למספר 3 ברשימה, ח"כ אריאל אטיאס נשלחה על תקן של ידיד ושל מי שפעל רבות לפני הבחירות למען בחירתו של הרב לתפקיד.

מקורבי ישי סיפרו אמש, כי במהלך השבוע התקשר הרב יצחק יוסף כמה פעמים אל אלי והזמינו אישית להגיע לאירוע. מקורבי הרב יצחק הכחישו וטענו כי כל טלפון כזה לא נעשה וכי ישי לא הוזמן. לגרסתם, אמש - לאחר התפילה בבית הרב - שאל אלי את הרב יצחק יוסף מדוע לא הוזמן, והרב, שמצא עצמו נבוך, מלמל משהו על כך שהוא מוזמן - אלא שהייתה זו הזמנה מן השפה ולחוץ.

כאמור, בשעות הערב אמש, לפי שני הצדדים, התקשר הראשון לציון החדש אישית והזמין את ח"כ ישי אל הטקס. "הכתבה אתמול עשתה את שלה, הרב יצחק לא יפגע באלי בצורה בוטה כזו ואך טבעי הוא שהתקשר להזמין כפי שעשה גם קודם לכן טלפונית, הגם שלא בהזמנה רשמית", אומרים מקורבי ישי.

צילום: קובי גדעון / לע"מ





רבנים ראשיים טקס בית הנשיא הרב דוד לאו הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד