כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חודשו העבודות בגולובנציץ' • חמישה מפגינים נעצרו

העבודות במתחם המריבה נמשכות באזור שאין עליו מחלוקת • 7 מפגינים נעצרו • מפגין פצוע הובא לבית חולים אך סירב לקבל טיפול • מאבטח שיידה אבנים - פוטר

מודעות במאה שערים, הבוקר. צילום: שמוליק אברהם
מודעות במאה שערים, הבוקר. צילום: שמוליק אברהם

יממה לאחר הוראת הגר"ח קנייבסקי לעצור את המשך העבודות במתחם גולובנציץ', ובשטח של עמותת 'בנין שלם' בבית שמש, החלו הבוקר (ד') פעם נוספת הטרקטורים והדחפורים בעבודות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי על פי הסיכום, העבודות יימשכו במקומות בהן אין מחלוקת באשר להימצאות קברים. יחד עם זאת, בכל אזור בשטח שבו יש חשש למערות קבורה, הרבנים שמונו על ידי הגר"ח קנייבסקי - הרב מנחם מנדל רובין, הרב ישראלך מרמרוש, יחד עם הרב שמואל הלפרין - יכריעו.

זירוז המשך העבודות נבע בעיקר בשל העובדה כי כל עיכוב גורר הוצאות כספיות גדולות, שנופלות על רוכשי הדירות. עמותת 'בנין שלם' ניסתה למנוע זאת, והגיעה לסיכום מהיר בעניין.

50 מפגינים המזוהים עם ארגון 'אתרא קדישא', הגיעו הבוקר להפגין בסמוך למתחם הבנייה. יחד עמם הגיעה גם קבוצת רבנים, ובמקום נאמרו פרקי תהילים. המפגינים גם קראו נוסח תפילה מיוחד נגד "חיטוטי קברים".

לאחר מכן ניסו המפגינים לעקוף את הגדר ולהיכנס לשטח, כדי למנוע בגופם את פעילות הדחפורים, אך נהדפו בידי מאבטחים. בשעות הצהריים הגיעו למקום מפגינים נוספים שניסו להפריע למהלך העבודות, אך כוח משטרה מנע בעדם. חמישה מפגינים נעצרו ונלקחו לחקירה בתחנת בית שמש.

לוחם מג"ב נפצע קל, וטופל במקום.

מאבטח של חברת שמירה פרטית, המאבטח את המקום, יידה במהלך ההתקהלות אבנים על החרדים כתגובה לגידופיהם כלפיו. הוא עוכב על ידי כוחות המשטרה ופוטר במקום על ידי מעסיקיו. העבודות ממשיכות כרגיל. כאשר כוחות משטרה שומרים על הסדר.

בתוך כך, בג"ץ הורה ביום שני לרשות העתיקות, האחים גולובנציץ' ועוד להשיב לטענות לעתירה שביקשה להוציא צו ביניים שיורה על עצירת העבודות במתחם. התשובות ינתנו תוך 48 שעות מהרגע שההודעה שנשלחה למשיבים.
בית שמש הגר''ח קנייבסקי גולובנציץ' מפגינים אתרא קדישא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד