י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עלייה עקבית

עלייה בשיעור החרדים המקבלים תואר ראשון: האוניברסיטה הפתוחה מובילה בבוגרים חרדים

העלייה העקבית במספר החרדים והחרדיות המצטרפים לאקדמיה, מקבלת ביטוי גם במסיימי התארים ● מספר מקבלי התואר באוניברסיטה הפתוחה, כפול מהממוצע בשאר האוניברסיטאות

עלייה בשיעור החרדים המקבלים תואר ראשון: האוניברסיטה הפתוחה מובילה בבוגרים חרדים
חרדים ב'פתוחה' צילום: באדיבות המצלם

נתונים חדשים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מגלים, כי למרות החשש מפני הנשירה מהלימודים באקדמיה בקרב סטודנטים וסטודנטיות מהציבור החרדי, רבים מהם מסיימים בהצלחה את הלימודים לתואר. לפי הנתונים בשנה"ל תשפ"א, קיבלו 3800 חרדים תואר אקדמי.

העלייה הגורפת במספר החרדים באקדמיה שהגיעה השנה לשיא של למעלה מ15,000 סטודנטים וסטודנטים, הביאה לעליה גם במספר מסיימי התארים במסלולים איכותיים באוניברסיטאות. למרות הגידול המרשים, מרבית מקבלי התואר החרדים, הינם בוגרי מכללות להוראה, ומיעוטם בוגרי אוניברסיטאות.

הגידול המשמעותי מבין בוגרי האוניברסיטאות, נרשם בקרב הסטודנטים החרדים באוניברסיטה הפתוחה. על פי נתוני הלמ"ס רק 1.8% מכלל מסיימי התואר בשנת 2021 באוניברסיטאות הם חרדים, בעוד באוניברסיטה הפתוחה משקלם מבין כלל מסיימי התואר בשנה שעברה עומד על 3.5%. נתונים אלה מהווים עליה גם ביחס לשנת 2020, שבה עמד חלקם היחסי של מסיימי התואר החרדים מבין כלל הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה על שיעור של 2.8%.

פערים אלה תואמים גם את נתוני הלמ"ס שפורסמו בשנים האחרונות שלפיהם יותר ממחצית הסטודנטים החרדים שבחרו ללמוד בנתיב האיכותי של השכלה אוניברסיטאית – בחרו באוניברסיטה הפתוחה.
גם בשנת לימודים זו, ממשיכה מגמת העלייה במספר מסיימי התואר החרדים באוניברסיטה הפתוחה. מנתוני הביניים עולה כי בשנה הנוכחית, יעמוד חלקם של הסטודנטים והסטודנטיות מהציבור החרדי על שיעור של 3.9% מכלל מסיימי התואר.

מפילוח מסלולי הלימודי של מסיימי התארים עולה, כי התואר הפופולרי בקרב סטודנטים מהציבור החרדי הוא פסיכולוגיה. 24% ממקבלי התואר בשנה"ל תשפ"ב למדו תואר ראשון בפסיכולוגיה. במקום השני תחום מדעי המחשב עם 19% מכלל מסיימי התואר.

"יותר ויותר חרדים בוחרים באוניברסיטה הפתוחה כמוסד הלימודים המועדף עליהם", אומר ד"ר מושיק לביא סמנכ"ל חדשנות ויזמות והממונה על הנגשת הלימודים לחברה החרדית באוניברסיטה הפתוחה. לדבריו "בשנים האחרונות אנחנו עדים לגידול במספר הבוגרים והבוגרות החרדים בטקסי הסיום וגם בקרב מקבלי תעודות ההצטיינות. האוניברסיטה הפתוחה מאפשרת לסטודנטים החרדים גמישות מירבית בבחירות מסלול הלימודים, מקום הלימודים ושיטת הלימודים בצורה הנוחה ביותר והמתאימה ביותר לאורח החיים החרדי".

האוניברסיטה הפתוחה תואר ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד