ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

רב העיר אלעד הגרש"ז גרוסמן בביקור חיזוק מיוחד בסניף אגף החונכים שע"י ארגון זה לזה בעיר אלעד

רב העיר אלעד הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן הגיע במיוחד לחזק את היתומים בעיר המשתתפים באגף החונכים 'בני מלכים', כאשר החונכים של 'זה לזה' מלווים את היתומים במסגרת פעילות הארגון • הגרש"ז גרוסמן סיפר וחיזק את הילדים כאשר הוא עצמו התייתם בגיל 6 ויחד עם 11 אחיו ואחיותיו נאלצו להתמודד לבד עם היתמות

רב העיר אלעד הגרש"ז גרוסמן בביקור חיזוק מיוחד  בסניף אגף החונכים שע"י ארגון זה לזה בעיר אלעד
זה לזה אלעד צילום: יח"צ

מעמד מרגש התקיים בבית המדרש 'היכל זרח' בעיר אלעד, שם מתקיימים בדרך קבע פעילות אגף החונכים ליתומים תושבי העיר. היתומים לומדים עם החונכים של ארגון ׳זה לזה׳ המלווים אותם בכל ימות השנה במסגרת פרויקט ׳בני מלכים׳.

ביום שישי הגיע במיוחד רבה של אלעד הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן שליט"א לחזק את הפעילות ולראות מקרוב כיצד ארגון זה לזה תומך ועוטף את הילדים היתומים. הגרש"ז גרוסמן שיתף שהרגיש שהוא חייב להגיע כדי להיות חלק מהפרוייקט המרגש הזה, כיוון שגם הוא התייתם ל"ע בהיותו בגיל 6 בלבד ולצערו בתקופה ההיא לא היה את ארגון 'זה לזה' והוא יחד עם 11 אחיו ואחיותיו נאלצו להתמודד לבד עם היתמות ללא שום סיוע. הלוואי ואז היה לנו את ארגון ׳זה לזה׳ שיעזור ויתמוך.

בהמשך דבריו פנה הגרש"ז גרוסמן לילדים ואמר: "תדעו לכם שההורים שלכם נמצאים כאן במקום. הם רואים הכל ורווים נחת. תדעו ילדים יקרים שאתם הכי קרובים לה', הוא לא עוזב אתכם אפילו לא לדקה. הוא שומר עליכם ומגן עליכם. יש תשובה של הנודע ביהודה שכותב כי התלמידי חכמים הכי גדולים הם תמיד יתומים שהתייתמו בגיל צעיר וזכו לגדול לתלמידי חכמים לדיינים ולמורי דרך".

בצאתו מהמקום אמר המרא דאתרא שפשוט התרגש כל-כך והודה להנהלת הארגון שהזמינו אותו והוסיף: "יישר כח לכם שזיכיתם אותי". בסיום המעמד עברו הילדים כדי להתברך, כאשר רב העיר בירך כל אחד ואחד מהילדים שיצליחו בלימודים ויגדלו לתפארת.

אגף 'בני מלכים' באלעד הוא סניף לפעילות המבורכת של ארגון 'זה לזה' המתקיים במסגרת הארגון בכל הערים החרדיות ובהן ירושלים, בני ברק, ביתר, מודיעין עילית, בית שמש ואלעד. 

אגף ילדי "זה לזה" – בני מלכים, הפך לביתם השני של מאות ואלפי יתומים במהלך השנים. באמצעות 11 הסניפים של 'בני מלכים', ברחבי הארץ הפועלים ע"י מאות חונכים מסורים של ארגון 'זה לזה', כאשר כל יתום זוכה לחונך צמוד המלווה אותו באופן אישי ומסייע לו הן בלימודים והן בתחומים נוספים. החונכים המסורים שכל אחד עובר הכשרה על מנת לסייע ליתומים, מגיעים במסירות כדי ללמוד עם הילד וללוות אותו במשעולי החיים, כתחליף לדמות אב שכה חסרה לו.

החונכים שנמצאים בקשר הדוק גם עם המלמדים והמחנכים בתלמוד תורה, הם חלק בלתי נפרד מחייהם של היתומים. עבור האימהות, מדובר בהצלה של ממש, כאשר היא יודעת שהילד לומד עם החונך משניות, גמרא, הלכות וכדו', במסגרת לימוד הקבוע של 'בני מלכים'.

במסגרת הלימוד הקבוע הילדים לומדים יחד עם החונכים סדר לימוד אישי של החומר הנלמד בת"ת והן לימוד משותף בכל סניפי הארגון. כאשר בשנה זו, לומדים הילדים לימוד יומי בהלכות שביעית, כאשר מאות ילדים לומדים, משננים ונבחנים על הלכות שביעית, ואף זוכים בפרסים יקרי ערך במסגרת ההגרלה השבועית המתקיימת בכדי לדרבן את הילדים ללמוד ולהיבחן על החומר הנלמד.

ארגון 'זה לזה' שבנשיאות הרבנית רוטנברג תחי', זוכה לפעול למען האלמנות והיתומים בישראל, ומשמש עבורם בית חם בתמיכה וסיוע בכל הנצרך למעלה מ-28 שנים כשהוא פועל תחת הנחייתם והכוונתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק"ל, ולהבדלחט"א.

במשך השנים תמך וסייע הארגון ביותר מ-6000 אלמנות ו-11 אלף יתומים אשר זוכים לסיוע, ולאוזן קשבת ותמיכה מכל סוג שהוא, על מנת לבנות עולמות ולהאיר מתוך חשכה, אור חדש של שמחה ובניין לדורות עולם.

זה לזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד