כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ממשיך לאיים

נשיא רוסיה לשעבר מזהיר: "יום הדין יגיע מהר מאוד"

"אם המערב לא יקבל את שליטתה של מוסקבה בקרים" מזהיר נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב "יום הדין יגיע מהר מאוד". לדבריו, מתקפה מערבית או אוקראינית על קרים תביא לתגובה רצינית

נשיא רוסיה לשעבר מזהיר: "יום הדין יגיע מהר מאוד"
פצצת אטום: אילוסטרציה צילום: Pixabay

נשיא רוסיה לשעבר, דמיטרי מדבדב, מזהיר כי אוקראינה והמערב יעמדו בפני תגובת 'יום הדין' אם ינסו לערער צבאית על שליטתה של רוסיה בקרים.

"סירובן של אוקראינה ומעצמות המערב להכיר בבעלותה של מוסקבה על חצי האי קרים, מהווה 'איום מערכתי' עבור רוסיה", כך אמר אתמול הנשיא לשעבר, לפני שהכריז שהקרמלין יפגע בעוצמה מירבית אם השטח יותקף. "יום הדין הגיע מהר מאוד וקשה. זה יהיה מאוד קשה להסתיר", אמר מדבדב.

רוסיה סיפחה מאוקראינה את חצי האי קרים בים השחור ב-2014 לאחר שהנשיא דאז שהיה פרו-מוסקבה הופל על רקע הפגנות רחוב המוניות. הקרמלין תמך אז בבדלנים חמושים פרו-רוסים באזור דונבאס שבמזרח אוקראינה, צבא רוסיה תמך בהם מאז כדי להשתלט על לוהנסק וחלק גדול ממחוזות דונייצק מאז הפלישה ב-24 בפברואר.

דבריו של מדבדב שודרו יום לאחר שבכיר אוקראיני אמר כי חצי האי קרים עשויה להוות מטרה לטילי (HIMARS) מתוצרת ארה"ב, שנפרסו לאחרונה על ידי קייב עם השפעה רבה כאשר הכוחות המזוינים האוקראינים ממשיכים להילחם בכוחותיו של פוטין.

מוקדם יותר ביום ראשון, סוכנות הידיעות 'אינטרפקס' ציטטה את מדבדב - שכיום מכהן כסגן יו"ר מועצת הביטחון הרוסית - כמי שאמר לבוגרי מלחמת העולם השנייה: "אם כל מדינה אחרת, בין אם זה אוקראינה או מדינות נאט"ו, מאמינה בשקרים על רוסיה, אז זה איום מערכתי עבורנו, זהו איום ישיר ומפורש, במיוחד לאור מה שקרה לקרים. קרים חזרה לרוסיה".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי גינה את דבריו של מדבדב כינה אותם "הפחדה" ואמר כי רוסיה היא זאת שבסופו של דבר תעמוד בפני יום הדין, "לא במובן פיגורטיבי, לא כדיבור קולני, אלא פשוטו כמשמעו".

מדבדב כיהן ארבע שנים כנשיא רוסיה בין השנים 2008-2012, אך הוא פעל כבובה של פוטין בזמן שהממשלה נוהלה בעיקרה על ידי פוטין מאחורי הקלעים, שמילא אז אז תפקיד ראש הממשלה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין דימטרי מדבדב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד