י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024
מתיחות במדינה

לאחר פרסום הקלטות: המנהיג הוציא את אנשיו לרחובות

‏אירוע פוליטי נפיץ בעיראק. ראש הממשלה לשעבר, המקורב לאיראן, נורי אל-מאליכי, תועד בהקלטות שהודלפו קורא להתסיס את הזירה העיראקית ולחמש מיליציות תוך שהוא מאיים על איש הדת השיעי הבולט, מוקתדא א-סדר. האחרון לא נותר חייב, מוציא את אנשיו לרחובות וקורא לאל-מאליכי לפרוש מהחיים הפוליטיים ולהסגיר את עצמו

לאחר פרסום הקלטות: המנהיג הוציא את אנשיו לרחובות
שני היריבים צילום: רשתות חברתיות

מתיחות גדולה בעיראק בין המטיף השיעי הבולט, מוקתדא א-סדר, לבין ראש ממשלת עיראק לשעבר, נורי אל-מאליכי, המקורב לאיראן. בימים האחרונים פורסמו הקלטות של אל-מאליכי במהלך ישיבה סגורה שבמהלכה קרא להתסיס את הזירה העיראקית, לחמש מיליציות הקשורות לאיראן ואף שיגר איומים על א-סדר עצמו, מי שסיעתו זכתה ברוב המושבים בבחירות לפרלמנט בחודש אוקטובר שעבר, כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

בעוד שאל-מאליכי טוען שההקלטות מפוברקות, א-סדר טוען כי הן אותנטיות. הוא קרא לאל-מאליכי לפרוש מהחיים הפוליטיים ולהסגיר את עצמו לשלטונות בעקבות דבריו החמורים. הוא גם קרא למפלגות המזוהות עם המיליציות הפרו איראניות לגנות את אל-מאליכי. בעקבות המתיחות הזאת בימים האחרונים אנשיו של א-סדר יצאו להפגנות בכמה מוקדים במחאה על דבריו של אל-מאליכי.

כל זה קורה בזמן שהמשבר הפוליטי בעיראק בשיאו והקמת ממשלה חדשה אינה באופק. כזכור, א-סדר הורה לחברי סיעתו להתפטר מהפרלמנט במחאה על כישלון המאמצים להקמת ממשלה חדשה.

כזכור איש הדת השיעי הבולט, מוקתדא א-סדר, שמתנגד להתערבות איראנית בעיראק, בעל הסיעה הגדולה בפרלמנט העיראקי אשר חבריה הגישו את התפטרותם בחודש שעבר, הודיע בעצמו בחודש שעבר כי הוא פורש מפעילות פוליטית והוסיף כי לא ישתתף עם "הגורמים המושחתים" במדינה בשום צורה: "אם המושחתים ישתתפו בבחירות הבאות לא אשתתף בהן". עוד הוסיף א-סדר, בנאום שנשא לחברי סיעתו כי "אל לנו לחזור לפעילות פוליטית שמבוססת על חלוקה שקבועה מראש ואין לקיים הסכמים עם המושחתים". א-סדר פנה לחברי סיעתו ואמר להם "המשיכו להיות בקשר עם העם".

איראן עיראק הפגנות תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד