ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ישי לפידות הקים 'מועצה' והפסיק לבעוט

"פחות פרובוקציה וגימיקים. יותר כבוד ללחן ולמלים" • לפידות הקים את 'מועצת השירה היהודית' • קבלו בלעדית ב'המגזין': קטע וידאו ראשון ממחרוזת בטעם קרליבך

ישי לפידות הקים 'מועצה' והפסיק לבעוט



זו לא ביוגרפיה אישית של ישי לפידות. אבל זו הקדמה נדרשת כדי להכיר את ערש לידתה של 'מועצת השירה היהודית'.

ישי לפידות היה נער כשהחל להלחין, לצד הופעות עם מקהלות בית ספר. רבים מבינכם, אלה המתעלמים מהאותיות הקטנות, לא יודעים שישי הוא יוצרם של כמה מהלחנים עליהם גדלתם מבית היוצר של האחים ברונר.

עוד בטרם מלאו לו 30, כשתעשיית המוסיקה בישראל הצליחה להכיל את כל הכיעור והבוטות בשירים שהלהיבו את הנוער פורק העול - בחר ישי לקפוץ אל הביצה, בנסיון להביא לתוכה גם מעט מים צלולים. ישי הקים את 'אוף שימחעס' וניגש יחד עם שלושת חבריו אל חזית הבמה הישראלית, עם האמירה: 'אנחנו כאן עם המוסיקה שלנו'.

שמונה שנים חלפו וישי היה שותף להקמת להקת הילדים 'הקינדרלאך', שכבר עברה כמה דורות של ילדים שהתבגרו. לפני שנתיים שוב היה שותף להקמת להקת 'יא בא יא'.

הוא מגיש תוכניות ברדיו ובטלויזיה, זכה השנה בפרס אקו"ם היוקרתי ו... הקים 'מועצה' חדשה: 'מועצת השירה היהודית'.

הם כבר הספיקו לצלם הופעה חיה לדי וי די שיראה אור בקרוב - ממנו הספקנו, בדרך לא דרך, להגיש לכם קטע ראשון ממחרוזת בטעם קרליבך, ויומן השנה שלהם כבר מתמלא בשורות ותאריכים.

פחות בועט

• ישי להקה רביעית?

"זו לא להקה. זה פרוייקט בפני עצמו, זהו משהו שונה לחלוטין".

• הציבור מחפש 'חדש' כל הזמן?

"בוודאי, ובמקרה הזה בחרתי לשוב ולתת כבוד ללחן ולמלים, בעידן בו האפקטים וטכניקות אולפן כבשו את הכתר. אנחנו נותנים שירה שששמה את מרכז המשקל והכבוד למלים וללחן".

• אתה הרבה פחות 'בועט' מתחילת הדרך לפני 16 שנה.

"אכן. ברור. עניין של גיל וטעם שמשתנה ומה שמתאים. כן, הרבה פחות פרובוקציה וגימיקים. זו מוסיקה נטו טהורה, למרות שאלו שירים שמתאימים לכל יהודי או ישראלי באשר הוא".

• אתה מנסה להיות הראשון בהתאמת תכנים ישראלים לציבור החרדי?

"לא, ממש לא, אין לי עניין שכזה. לא מקדש, לא מטהר ולא מגייר שירים. אני עושה רק דברים שאני מאמין בהם - מוסיקה טובה עם קונטאקט וקונספט יהודי. גם באוף שימחעס לא היתה כוונה להביא אל בית המדרש את המוסיקה ההיא, כי אם לאלו שלא מגיעים אל בית המדרש להביא מוסיקה עם טאץ' יהודי קטנטן".

• הקינדרלאך גם היה ברעיון הזה?

"הרעיון הוא לעשות מוסיקה יהודית שמתאימה לכמה שיותר קהלים בעם".

• 'הפרויקט של רביבו' האשכנזי נצרך אצל בני הישיבות או שהם ישכפלו זאת בכל ישיבה וישיבה לבד?

"בחורי ישיבות יכולים ורצוי שיעשו זאת לבדם. אין כמו אווירת ישיבי'ש – אלו שלא מגיעים אל היכלי הישיבות ורוצים מוסיקה יהודית, עבורם הקמנו את מועצת השירה היהודית".

במאי: עוזי ג׳ורג׳
מפיק מוזיקאלי ומנצח: יוני אליהב
מפיקים: ישי לפידות ויוחאי כפיר

בונוס לגולשים: אלבום חדש

רק לפני חודש השיק שמואל יונה את אלבומו החדש אסופה ראשונה, כבר אז ביקשתי ממנו עבורכם הגולשים את אלבום זה במתנה בכדי שתוכלו לשמוע ולראות שיש מוסיקה איכותית וטובה בבית היוצר של המוסיקה היהודית.

שמואל הסכים על אתר, ואני שמרתי עבורכם את המתנה לגליון המגזין הראשון של אתר בחדרי חרדים.

הנה הוא לפניכם, כולל החוברת המצורפת
ישי לפידות זמר מועצת השירה היהודית מוזיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד