כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
גל חום אירופי

בריטניה הכריזה על מצב חירום עקב החום הכבד

הממלכה המאוחדת מתמודדת עם טמפרטורות גבוהות כשגל חום לוהט פוקד את אירופה. הרשויות מזהירות את האזרחים להיזהר ולהישאר בבתים. אתמול הוכרז מצב חירום בשל חום קיצוני נדיר בחלקים נרחבים של אנגליה, כאשר הטמפרטורות צפויות לעלות אל מעל 40 מעלות צלזיוס לראשונה בהיסטוריה הבריטית

 בריטניה הכריזה על מצב חירום עקב החום הכבד
יובש וחום: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הטמפרטורות הגבוהות בבריטניה שבשו את הנסיעות, שירותי הבריאות ובתי הספר וכן מהווים איום חמור על החיים באי שלא רגיל לגל חום כזה ומתמודד עם גשם 11 חודשים בשנה. הרשויות הציבו עוד אמבולנסים ועובדים רפואיים על רקע חשש בריאותי.

ההתראה ברמה 4, שהונפקה על ידי סוכנות האבטחה הבריאותית (UKSHA) לימים שני ושלישי, מוגדרת כ"מצב חירום חום לאומי". השירות המטאורולוגי בבריטניה הזהיר כי הטמפרטורות מהוות סיכונים חמורים, כולל מחלות קשות ומוות, אפילו בקרב אנשים בריאים.

השירות מסר שיש סיכון גבוה להפסקות חשמל, ואי יכולת להטעין טלפונים ניידים. רשת הרכבות הארצית ביקשה מנוסעים שלא להשתמש בשירותיה אלא אם הם חיוניים. בנוסף צפויים עיכובים חמורים עקב שינוי מסלולים ובשל אספקת חשמל כושלת, וחלק מהשירותים, כולל הנתיב בין צפון מזרח אנגליה ללונדון, הושעו בחלקם. רשת המטרו של לונדון הפעילה שירות מופחת בימים שני ושלישי, והפצירה בנוסעים לנסוע רק אם יש צורך מוחלט. נמל התעופה לוטון ליד לונדון נאלץ להשעות את ההמראות והנחיתות של הטיסות לאחר שהטמפרטורה הגבוהה גרמה נזק לאספלט על פני המסלול.

מכיוון שהבירה הבריטית צפויה לסבול את הטמפרטורות הגבוהות ביותר, ראש העיר סאדיק חאן פרסם אזהרה בטוויטר, ושיתף הנחיות כיצד להתמודד עם החום. הוא ממליץ לבריטים להיזהר, במיוחד אלה הפגיעים ביותר למזג האוויר הקיצוני. כמו כן הומלץ להישאר בפנים ולא לצאת לרחוב.

מכיוון שילדים וקשישים הם הפגיעים ביותר להשפעת החום, בתי אבות נקראו להגן על תושביהם בצורה הטובה ביותר. חאן המשיך להרתיע את תושבי לונדון מלהשתמש בתחבורה ציבורית ולהיות מוכנים לעיכובים.

חבר משרד הקבינט קיט מלטהאוס אמר שהממשלה מוכנה לגל החום ותבקש להפיק ממנו לקחים בעוד שראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ספג ביקורת על כך שהחמיץ דיון בשבת בנוגע לתגובת הממשלה למשבר מזג האוויר.

גל החום הגיע לחלק גדול בדרום מערב אירופה, עם שריפות בפורטוגל, ספרד וצרפת. הוא התפשט עד גרמניה והולנד כולל שוויץ, מדעני אקלים ממעטים לייחס אירועי מזג אוויר ספציפיים לשינויי האקלים, עם זאת, גלי חום ואירועי מזג אוויר קיצוניים הופכים ליותר ויותר סבירים ככל שפליטת הפחמן העולמית עולה והטמפרטורות העולמיות עולות.

בריטניה שרב חום אימים חום כבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד