י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רעל סינטטי

דיווח: יד ימינו של פוטין שרד ניסיון התנקשות ברעל

דיווח ברוסיה כי ניקולאי פטרושב, המזכיר של מועצת הביטחון הרוסית, והיועץ לביטחון לאומי של רוסיה, ניצל בימים האחרונים מנסיון התנקשות באמצעות רעל. הוא הובהל לבית החולים, וניצל ככל הנראה על ידי טיפול רפואי בזמן, ובגלל העובדה שריכוז לא מספיק גבוה של החומר הרעיל חדר לגוף דרך העור

דיווח: יד ימינו של פוטין שרד ניסיון התנקשות ברעל
רעל: אילוסטרציה צילום: Pixabay

המזכיר של מועצת הביטחון הרוסית, והיועץ לביטחון לאומי של רוסיה, ניקולאי פטרושב, בן 71, הובהל בימים האחרונים לבית החולים, על פי הדיווחים הוא סבל מ'רעל סינטטי' אך בסופו של דבר שרד, פטרושב הוא ראש ה-FSB לשעבר ונראה כיד ימינו של פוטין, הבן דמיטרי הוא אחד משריו של פוטין.

"גנרל SVR", ערוץ טלגרם רוסי מתנגד לפוטין, מופעל על ידי פקיד לשעבר בקרמלין עם מקורות פנימיים, פרסם כי תוצאות הבדיקות הרעילות גילו שפטרושב סבל מ"רעל סינטטי", אך בסופו של דבר שרד את ניסיון ההרעלה, ראש ה-FSB לשעבר נתפס כאדם שפוטין מעביר לו את הכוח כשהוא נעדר לטיפול רפואי, והוא גם אדריכל מרכזי של המלחמה באוקראינה. בנו דמיטרי, בן 44, הוא שר החקלאות של רוסיה, ועל ידי כמה בכירים, הוא הוגדר כיורשו של פוטין.

"לאחרונה נעשה ניסיון להרוג את מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, ניקולאי פטרושב", נכתב בערוץ טלגרם, בציטוט מקורות בקרמלין. "המידע על ניסיון ההתנקשות עצמו והן על החקירה על ניסיון ההתנקשות נשמר בסודיות מוחלטת, ידוע שניקולאי פטרושב חש ברע בערב אחד אחרי העבודה, כמעט מיד אחרי שהלך הביתה. האבטחה עבדה במהירות, מיד הזעיקה אליו צוות של רופאים".

"לאחר מתן סיוע נלקח פטרושב הביתה במצב יציב. תוצאות הניתוח שלו אישרו שהחומר הרעיל הוא רעל סינטטי". בדיווח נטען טען כי פטרושב "ניצל על ידי טיפול רפואי בזמן, וככל הנראה, על ידי ריכוז לא מספיק גבוה של החומר הרעיל שחדר לגוף דרך העור".

לפוטין נמסר על התקיפה רק "כאשר לא הייתה עוד סכנה לחייו של פטרושב", נטען. "מי שעומד מאחורי ניסיון ההתנקשות, מה המניעים וכיצד התאפשר באופן כללי לארגן ניסיון חיסול שהושלם בפועל על נציג בדרגת כוח כה גבוהה, עדיין נותר לראות". הערוץ הצביע על קרבות בתוך מקורביו של פוטין, והוסיף: "זו רק ההתחלה של חלוקת השליטה מחדש גדולה באליטות". בערוץ לא נמסר מתי התרחש התקיפה לכאורה.

פטרושב נראה ב-5 וב-6 ביולי בשטחים המזרחיים של רוסיה, אך לא הופיע מאז בפומבי עד שכנראה השתתף בוועידת וידאו משודרת של פקידים רוסים ביום שישי - אם כי לא הוצג בבירור.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה הקרמלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד