ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
רגע אחרי ביקור ביידן

שר הביטחון גנץ ימריא לארה"ב לכנס עם בכירים אמריקנים

שר הביטחון בני גנץ ייצא מחר לארה"ב וישתתף בכנס הביטחון של מכון ASPEN, במהלכו צפוי להיפגש עם בכירים אמריקנים ובהם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ראש ה- CIA ועם חברים וראשי ועדות בקונגרס העוסקות בנושאים ביטחוניים.

שר הביטחון גנץ ימריא לארה"ב לכנס עם בכירים אמריקנים
בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שר הביטחון, בני גנץ, יצא לפנות בוקר לארה"ב וישתתף בכנס הביטחון של מכון ASPEN. במהלך הכנס צפוי שר הביטחון להיפגש עם בכירים אמריקאים ובהם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ק סאליבן, ראש ה- CIA וויליאם ברנס, מזכירת המדינה של ארה"ב לשעבר קונדוליסה רייס, מזכיר ההגנה של ארה"ב לשעבר מארק אספר ועם חברים וראשי ועדות בקונגרס העוסקות בנושאים ביטחוניים.

נסיעתו של גנץ מגיע רגע לאחר ביקור הנשיא ג'ו ביידן. על פי דיווחים שונים, כששר הביטחון בני גנץ, העביר לנשיא האמריקני סקירה ביטחונית, היו שלושה מסרים לביידן. המסר הראשון: חייבת להיות אופציה צבאית ישראלית ואמריקנית אמינה. "עליכם להכין את עצמכם שהאיראנים יפרצו להעשרת אורניום ברמה של 90 אחוז. אתם רוצים משא ומתן – בסדר. אבל צריך להכין גם אופציה צבאית ולהיערך לרע מכל", אמר לו גנץ.

בנוגע להגנה אזורית, הודה גנץ לביידן על הידוק שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לארצות הברית ועל הסכמי ביטחון עם מדינות ערב שהושגו בתמיכה אמריקנית. "זאת המורשת שלך במזרח התיכון. לך לסעודים, תרחיב את זה ותסביר כמה זה חשוב לארצות הברית. ככה נגדיל את שיתוף הפעולה בשטח", אמר שר הביטחון לנשיא האמריקני. בנושא הפלסטיני אמר גנץ שאמנם זה נכון שאין משא ומתן מדיני, אך מצב הרשות היום טוב בהרבה לעומת מה שהיה לפני שנה. לדברי גנץ, "מדינת ישראל שינתה פאזה והיו מעל 30 הקלות רק בשנה האחרונה".
בני גנץ ארה"ב משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד