כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הסינים בדקו

מחקר מטריד: רווקים עם סיכון גבוה יותר לסרטן קיבה

להיות רווק יגרום לך להרגיש אומלל ביותר ממובן אחד. מחקר חדש, שנערך על ידי בית חולים בסין, קישר בין מצב מערכת היחסים לתוחלת החיים, וחשף שרווקות יכולה אפילו להוביל לסרטן הקיבה. אנשים נשואים עם סרטן קיבה שרדו יותר בהשוואה לקבוצות האחרות, אלמנים, רווקים פרודים, גרושים וכדו'

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pexels

רווקים עלולים להיות בסיכון גבוה יותר לסרטן הקיבה, כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי בית החולים של האוניברסיטה הרפואית 'אנאו' בסין, במחקר התברר שיש קשר בין מצב מערכת היחסים לתוחלת החיים, ורווקות יכולה אפילו להוביל לסרטן הקיבה.

"אנשים נשואים נוטים להיות במצב טוב יותר מבחינה כלכלית", אמר פרופסור אמאן שו, שעבד על המחקר, ל'דיילי מירור' "הם עשויים גם לקבל עידוד רגשי". כאשר בוחנים מקרים של סרטן, אנשים נשואים עם סרטן קיבה בשלב מוקדם היו בעלי שיעורי ההישרדות הגבוהים ביותר בהשוואה לקבוצות האחרות - אלמנים, רווקים פרודים, גרושים ו"לא ידועים".

החוקרים בדקו 3,647 מקרים בארה"ב שבהם הסרטן לא התפשט לאיברים אחרים בגופם של החולים, והגיעו למסקנה כי בעוד שלנשים יש סיכויי הישרדות טובים יותר מגברים, רווקים עדיין היו בסיכון לא פרופורציונלי. אבל הם לא יכלו להסביר למה.

מחברי המחקר רק ציינו שחולים בודדים ואלמנים "זקוקים ליותר תשומת לב ועזרה חברתית" בנוגע לסרטן ולטיפול בבריאות. אבל סרטן הקיבה הוא לא המכשול הבריאותי היחיד שרווקים יכולים להתמודד איתו. מחקרים הראו כי רווק יכול להגביר את הסיכון לפתח מחלת אלצהיימר ודמנציה, או לסבול מבעיות כלכליות בהשוואה לנשוי.

מצד שני, מחקרים אחרים מראים בדיוק את ההיפך - שלהיות רווק יכול לשפר את הבריאות שלך. רווקים מתרועעים יותר, יש יותר מנוחה, ישנים טוב יותר, יש פחות חובות ופחות לחוצים.

רווקים רווקות סרטן סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד