כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אנטישמיות בכל מקום

ילדים יהודים גילו צלב קרס ענק מחוץ למלון בו התארחו

קבוצה של תלמידי בית ספר יהודים צרפתים שהתארחו במלון בעיירה קרואטיה, גילו צלב קרס ענק שצוייר על המדרכה מול המלון שלהם, מעשה אנטישמי מובהק. משרדי ראש הממשלה, הנשיא ושרי החוץ והפנים קיבלו מידע על כך. המשטרה המקומית חוקרת; "תזכורת שלעולם לא נוכל להיות שאננים בכל הנוגע לאנטישמיות"

ילדים יהודים גילו צלב קרס ענק מחוץ למלון בו התארחו
גרפיטי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

קבוצה של תלמידי בית ספר יהודים צרפתים שהתארחו במלון בעיירה הקטנה טרילז' שליד ספליט, קרואטיה התעוררה בבוקר יום שני האחרון וגילתה צלב קרס ענק שצוייר על המדרכה מול המלון שלהם, מעשה אנטישמי מובהק.

הרב מנחם מרגולין, יו"ר מרכז רבני אירופה אמר לתקשורת המקומית: "זאת חוויה בלתי נשכחת עבור הילדים האלה, מכל הסיבות הלא נכונות, תזכורת שלעולם לא נוכל להיות שאננים בכל הנוגע לאנטישמיות". מרכז רבני אירופה שבסיסו בבריסל - בלגיה, קיבל מידע על המעשה על ידי נציגם בקרואטיה, רומנו בולקוביץ'. בולוקוביץ' פנה למשרדי ראש הממשלה, הנשיא ושרי החוץ והפנים על כך, וכן הודיע ​​לשגריר ישראל, המשטרה מנהלת כעת חקירת האירוע.


צלב הקרס הענק מחוץ למלון

בנאום אתמול (שלישי), אמר הרב מנחם מרגולין: "איזו בושה מוחלטת. למרות שאני בטוח שדעותיהם של האחראים לציור צלב קרס ענקי אינן מייצגות את הרוב המכריע של הקרואטים, המעשה והמתקפה הזאת עדיין חתך עמוק ליהודים בכל מקום".

"כמבוגרים אנו רגילים לשנוא, אך אנו ממשיכים לעשות כל שביכולתנו כדי להגן על ילדינו מפני זה. זה טראגי שקבוצת ילדים יהודים צרפתים בחופשה בקרואטיה קיבלה היכרות מרושעת וגלויה כל כך לשנאה הזו.

עוד אמר: "כשמתעוררים לראות צלב קרס אדום ענק מכוסה מחוץ למלון שלהם, סמל הכאב והרצח ליהודים בכל מקום, זה אומר בבירור, אתה לא רצוי כאן, החופש הזה עבור הילדים האלה יהיה עכשיו חג בלתי נשכח, מכל הסיבות הלא נכונות".

"למרות שאני סמוך ובטוח שהמשטרה תגיע לעומק התקרית הזו, ובעוד שמילות הגינוי החזקות המגיעות מהמשרדים הגבוהים ביותר בקרואטיה הן מנחמות, עדיין יש לנו עבודה רבה לעשות עם אנטישמיות".

חה"כ יום טוב כלפון, יו"ר ועדת המשנה לזכאי השבות וקשר עם התפוצות על המפגן האנטישמי מול תלמידים בקרואטיה: "לאנטישמיות אין חיסון אבל ליהודים יש בית, למגפת האנטישמיות באירופה עוד לא נמצא חיסון. ‏האנטישמים רודפים את היהודים, גם ילדים בכל מקום ואפילו בחופשתם, אבל בשונה מהעבר ליהודים יש בית, מדינה חזקה עם צבא חזק, בה היהודים יכולים להגן על עצמם. ‏אני קורא לאחינו בתפוצות בואו לארץ, לטייל, לנפוש וגם לחיות, ‏כאן הבית שלכם".

מרכז רבני אירופה אנטישמיות צרפת קרואטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד