י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"עמימות אסטרטגית"

סין מאיימת עם 'אמצעים חזקים' אם ננסי פלוסי תבקר בטייוואן

סין תנקוט "צעדים נחושים וחזקים" אם יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, תמשיך עם התוכניות לבקר בטייוואן, כך הודיע משרד החוץ הסיני. פלוסי אחת הנשים החזקות בבית הלבן, אמורה לבקר באי הדמוקרטי, שסין טוענת עליו בעלות ומגדירה אותו כטריטוריה משלה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

סין מאיימת עם 'אמצעים חזקים' אם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי תבקר בטייוואן, פלוסי אחת הנשים החזקות בבית הלבן, אמורה לבקר באי הדמוקרטי, שסין טוענת עליו בעלות ומגדירה אותו כטריטוריה משלה. במקור היא הייתה אמורה לבקר באפריל האחרון, אך נאלצה לדחות זאת לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה.

פלוסי תהיה המחוקקת האמריקאית הבכירה ביותר שתברר את בעלת בריתה הקרובה של ארה"ב מאז שקודמה בתפקיד ניוט גינגריץ', נסע לשם לפני 25 שנה.

סין נשבעה לספח את טייוואן בכוח במידת הצורך, ופרסמה את האיום הזה על ידי הטסת מטוסי קרב ליד המרחב האווירי של טייוואן ועריכת תרגילים צבאיים המבוססים על תרחישי פלישה. פעולות אלה נועדו להרתיע את תומכי העצמאות הרשמית של האי ובעלות בריתה מדינות זרות - בעיקר ארה"ב - מלבוא לעזרתה, יותר מ-70 שנה לאחר התפצלות הצדדים על רקע מלחמת אזרחים.

ביקור של פלוסי "יערער קשות את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של סין, ישפיע קשות על הבסיס של יחסי סין-ארה"ב וישלח איתות שגוי חמור לכוחות העצמאות של טייוואן", אמר דובר משרד החוץ, ז'או ליג'יאנג, בתדרוך יומי.

"אם ארה"ב מתעקשת ללכת בדרך הלא נכונה, סין תנקוט בצעדים נחושים וחזקים כדי לשמור על ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית", אמר ג'או. "צבא השחרור העממי הסיני יסכל בנחישות כל צורה של התערבות של כוחות חיצוניים ומזימות בדלניות של עצמאות טייוואן", כך מסר משרד ההגנה הסיני בהצהרה שפורסמה באתר האינטרנט שלו ביום שלישי.

בעוד שוושינגטון שומרת על מדיניות של "עמימות אסטרטגית" בשאלה האם היא תגן על טייוואן אם היא תיאלץ להילחם עם סין, החוק האמריקאי מחייב את ארה"ב להבטיח שלטייוואן יהיו האמצעים להגן על עצמו.

וושינגטון מקיימת רק יחסים לא רשמיים עם טייוואן מתוך כבוד לבייג'ינג, אך היא בעלת ברית הפוליטית החזקה ביותר של האי והמקור שמספק לטייוואן נשק הגנתי.

האיום החמור ביותר של סין על טייוואן הגיע בשנים 1995-96, כאשר ערכה תרגילים צבאיים ושיגרה טילים למים מצפון ומדרום לאי בתגובה לביקור בארה"ב של הנשיא דאז לי טנג-הוי.

סין טייואן ארה''ב ננסי פלוסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד