ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

21 חודשי מאסר בפועל נגזרו על דיפלומט שדרס וברח לחו"ל

21 חודשי מאסר בפועל נגזרו על דיפלומט שנהג בשכרות, דרס למוות וברח לחו"ל בזמן שהתנהל משפטו בארץ • בגזר הדין ציין בית המשפט, כי היה מקום לגזור על הנאשם אפילו 6 שנות מאסר בפועל, אולם העלאת רף הענישה לדעתו צריך להיעשות בהדרגתיות

צילום אילוסטרציה.צלם: פלאש90
צילום אילוסטרציה.צלם: פלאש90

"לא מצאתי מקרה הדומה ולו במקצת לתיק שלפנינו שבו דיפלומט נוהג ברכב בעודו שיכור כלוט, פוגע קשות בהולך רגל ובסופו של יום אחרי שלוש שנים וחצי מוסגר למדינת ישראל לאחר מאבק משפטי ארוך כשהוא מתנגד להסגרה", כך ציין שופט בית משפט השלום לתעבורה, אברהם טננבוים, בגזר הדין שניתן ביום 8/5/13.

גזר הדין דן עוסק במקרה בו אזרח דני, שעבד בישראל באחד הארגונים הקשורים לאיחוד האירופאי (ECTAO), נהג בשכרות גבוהה ופגע בהולך רגל החולה בתסמונת דאון. טרם החל להתנהל משפטו של הנהג, התיר לו ביהמ"ש לצאת מהארץ, אך הנהג ברח ולא שב לישראל למשפטו. לאחר כשלוש וחצי שנים, נתפס הנהג הפוגע בספרד והוסגר לישראל לאחר שנפתחו נגדו הליכי הסגרה.

לאור הנסיבות נסיבות המקרה הקשה ציין בית המשפט, כי מתחם הענישה במקרה זה נע בין שנת מאסר בפועל לבין שש שנים, כאשר במקרה הנדון בפניו היה מקום לגזור את דינו של הנהג המורשע בהתאם לרף החמור ביותר, קרי ל- 6 שנות מאסר בפועל. עם זאת ציין בית המשפט, כי העלאת רף הענישה בארץ צריך להיעשות בהדרגתיות ולכן גזר את דינו ל- 21 חודשי מאסר בפועל. נוסף על כך דן בית המשפט את הנאשם למאסר על תנאי לשנה וכן פסל את רישיונו לתקופה בת 10 שנים.

במסגרת שיקוליו התחשב בית המשפט בעובדה, כי הנאשם הפר את האמון שניתן לו כשהותר לו לצאת מהארץ. נציגי התביעה טענו במסגרת הטיעונים לעונש, כי על בית המשפט לנהוג ביד קשה נגד אותם דיפלומטיים ונבחרי ציבור העושים שימוש לרעה בתפקידם ומניחים שתפקידם ישחרר אותם מכל אחריות פלילית ומוסרית. לאחר שדן בטענת התביעה בהקשר זה קבע בית המשפט, כי אי חזרתו של הנאשם לארץ מהווה נימוק מספיק להחמרת הענישה.

בנוסף, בית המשפט הביא במסגרת שיקוליו אף את תוצאותיה הקשות של התאונה במסגרתה פגע הנאשם, כשהוא נוהג בשכרות חמורה, בהולך רגל החולה בתסמונת דאון, אשר עד אותו מקרה תיפקד באורח עצמאי לחלוטין, עבד והתנהל בכוחות עצמו. לאחר התאונה הנפגע אושפז לניסיונות שיקום בבית לוינשטין שלא עלו יפה ולפני כחצי שנה נפטר. בהתחשב בנסיבות אלו ציין השופט טננבאום:"אני ער לעובדה כי מעוות לא יכול להיתקן וכי כל עונש שיוטל על הנאשם לא יחזיר לחיים את המנוח ולא יחזיר לבני משפחת המנוח את הסבל והייסורים שעברו, אולם לא ניתן להתעלם מתוצאות אלו בזמן גזירת העונש ואלו מהווים נימוקים לחומרא".

עמותת אור ירוק: "אלכוהול ונהיגה הם שילוב קטלני. נהיגה תחת השפעת אלכוהול הינה אחד משלושת הגורמים העיקריים להתרחשותן של תאונות דרכים. שתיית אלכוהול, בכל כמות, פוגעת בכישורי הנהיגה ולכן יש להימנע לחלוטין מנהיגה לאחר שתיית אלכוהול. על המדינה להגביר את האכיפה בכבישים בכדי להרתיע נהגים מלשתות אלכוהול ולנהוג ובכך למנוע מהם לסכן את חייהם שלהם ואת חייהם של שאר משתמשי הדרך".
אור ירוק פגע וברח שיכרות גזר דין שלילת רשיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד