כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הגר"ש מרקוביץ: "'השונאים' רודפים את לומדי התורה"

על רקע האלימות בישיבת פוניבז' - הגר"ש מרקוביץ, ראש ישיבת פוניבז' של "המחבלים", תוקף את הנהגת הישיבה המקבילה: "הם מכונים 'שונאים' וזו האמת" • צפו

הגר"ש מרקוביץ. צילום: בועז לב ארי
הגר"ש מרקוביץ. צילום: בועז לב ארי



ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ עורר סערה לאחר שתקף בחריפות את מתנגדיו בפני בני ישיבתו.

בני ישיבת פוניבז' התכנסו אמש (ג') בשעה 19:00 בערב בחדר השיעורים של הישיבה לשיחה בלתי צפוייה מפי ראש הישיבה הגר”ש מרקוביץ, בה תקף בחריפות את הנהגת ישיבת פוניבז' המקבילה, מהפלג המכונה 'השונאים'.

כזכור, אתמול בעת שהגר״ש מרקוביץ שב משיעורו היומי לעבר ביתו הוא הותקף על ידי בני הישיבה המקבילה. לדברי התלמידים, הוכה ראש הישיבה והופל.

עם זאת, החשודים במעשה טוענים כי המקרה אירע בשגגה ולא מדובר בתקיפה מכוונת. הללו אף עלו לביתו של הגר"ש ברחוב בן זכאי 30 ובקשו את סליחתו. כך או כך סיפור נפילתו של ראש הישיבה עורר סערה גדולה, ושעות אחדות לאחר מכן תלמידי הגר״ש מרקוביץ נקמו ופרצו לביתו של הגרי"ג אידלשטיין הסמוך לגבעת הישיבה.

זה היה הרקע לשיחה הקשה אותה השמיע. 'בחדרי חרדים' מציג את התמלול המלא של השיחה.




שם מחנכים לשנאה

"נפל דבר בישראל, היום קרה שנפלתי, אבל הסיבה לדבר כזה שקורה מידי פעם, שורש הדבר הוא שיש אנשים שחושבים שאין לנו זכות להיות כאן, זה שנים כבר זה מתחיל ברישום לישיבה בכל דבר, והאמת ידועה שלפי דין תורה אנו נמצאים כאן בזכות, הישיבה שלנו ברוך ה' גודלת כראוי, לא אמרתי אף פעם את המילים האלה, אבל הרב אלישיב אמר שהישיבה השניה כל הנהגתה לא לפי הדין, הוא פסק שאסור להרשם לשם, האם הוא אמר זאת בגלל דברים כאלו כמו שקרה היום? או דברים אחרים אינני יודע, אבל זה הדבר המקום תורה הזה נקרא מקום תורה רק בזכותינו,

"להמשיל זאת כמו שעכשיו יש הסתה חמורה כנגד לומדי תורה ומהי האמת? שכל העולם בזכות לומדי התורה, גם כאן זה כך, לכן זכותינו לגדול ולהתפתח מעלה מעלה זה הישיבה, הרב שך גם אמר את המילים האלה שהכל קיים בזכותכם בלי זה אפשר לסגור את הישיבה הכל בזכותכם לומדי התורה.

"צריכים לדעת את האמת שהחינוך שכאן מתחנכים זה עולם אחר ממה ששם מתחנכים, יש להם שם שנקרא 'שונאים' וזאת האמת, דבר כזה לא יכול להתרחש רק בגלל שנאה, וצריכים להשמיע את זה כי זה הדבר, זה לא מתחיל מבחור מסכן כי מה הוא אשם שפעם הצליח לו? האשמה היא בכל המערכת של הישיבה שם שרודפת את לומדי התורה ואת לומדי התורה, רודפים ואלה הפירות. זאת האמת שאנחנו הלגיטמים כאן. אבל כעת חודש אלול, באלול העולם נעצר, באלול זה חשבון אחר באלול הכל משתנה, כל מה שאדם עושה באלול זה עולם אחר.

"לכן זה שני ענינים, המעשה שקרה קורה הרבה, אבל זה מוכיח מהי האמת: בחור פלוני או בחור פלוני זה לא משנה, אנחנו הבעלי זכות במקום הזה וזוכים ללמוד תורה במקום הזה, ואם הם עושים מעשים כאלה זה מוכיח שאצלם זה לא האמת. העניין בודאי צריך תיקון זה נוגע לכולם, אבל לנו יש תורה ולומדים מוסר, תפילות, העולם שלנו הוא עולם אחר, עולם של גן עדן, עולם הבא, עולם של רוחניות, ואת זה אסור לקלקל. רוחניות זה הדבר: השאר זה דברים שוליים, המקום הזה בזכותינו, ולכן נתרכז כעת בראש השנה ביום כיפור, כל יום ויום בחודש אלול זהו שלב בסולם ואם חסר יום אחד, זה יום כיפור אחר, יש נסיונות לכל אחד ויש נסיונות מיוחדים, השטן מקנא בנו שלומדים טוב.

"כולם יודעים שהסייעתא דשמיא מלווה אותנו כל הזמן למעלה מדרך הטבע, גם זה בכלל שנמשיך לפרוח ולגדול מעלה מעלה להעמיד דור של תלמידי חכמים לומדי תורה, כמו השאיפה של הסבא הרב מפוניבז זצ"ל, הוא העמיד ישיבה 'וכל בנייך לימודי ה'', שכל אחד יהיה בונה תורה, ברוך ה' זה מצליח, גדלים פה, כל אחד יש לו אחריות 'אלולדיק' בלי שום היסח הדעת, וזה מה שמפריע לי הדבר הזה שהחינוך שם שאנחנו 'לא', זה לא האמת וזה לא תורתי ללמד כך, ואנחנו מחזיקים את הישיבה המקום הזה קודש, יש נסיונות ובאלול עוד יותר, תמשיכו לגדול בדרך הזה בדבקות בתורה במוסר ביראת שמים שיהיה ניכר עלינו, בזכות זה ימשיך הסיעתא דשמיא שיש לנו, נתפלל שימנעו בעתיד כאלה דברים.
הגרש מרקוביץ פוניבז ישיבה מחבלים שונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד