כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ייטמן בהר הזיתים

אבל: גאב"ד ביקאווסק זצ"ל נפטר במיתת נשיקה

מבני ברק מגיעה לפנות בוקר הידיעה המעציבה על הסתלקותו לשמי רום של הגאון הצדיק רבי יצחק פינטר זצ"ל גאב"ד ביקאווסק שהסתלק לבית עולמו במיתת נשיקה בעת שעלה על יצועו לאחר תיקון חצות. 'בחדרי חרדים' עם קווים ראשונים לדמותו 

אבל: גאב"ד ביקאווסק זצ"ל נפטר במיתת נשיקה
הגה"צ רבי יצחק פינטר זצ"ל גאב"ד ביקאווסק צילום: ארכיון בחדרי

ברוך דיין האמת: מבני ברק מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו בפתע פתאום של הגאון הצדיק רבי יצחק פינטר זצ"ל גאב"ד ביקאווסק שהלך לעולמו במיתת נשיקה בבית בנו בשכונת 'אור החיים' בבני ברק לאחר אמירת תיקון חצות והוא בן 69. 

בשנים האחרונות נחלש ואושפז לעיתים בבתי החולים, הלילה בפתע פתאום השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה. 

הגאון הצדיק רבי יצחק זצ"ל בנו של הגאון הצדיק רבי שמואל שמעלקא פינטר זצ"ל אב"ד ביקאווסק ונשיא מוסדות 'יסודי התורה', המוסד החרדי הגדול ביותר בלונדון. כצאצא לצדיקי ורבני בית ביקאווסק זצ"ל, וכן לסבו הגדול הרה"ק רבי חיים מביקאווסק זצ"ל גדל בבית הגדול והחשוב בלונדון שם התעלה במעלות התורה והיראה.

היה קדוש מנעוריו, בלונדון קנה את תורתו וכבר בגיל 17 קיבל היתר הוראה, הוא היה תלמידו של הגאון רבי יחיאל מיכל פיינשטיין זצ"ל, והרבה להסתופף בצלו של האדמו"ר ר' איצק'ל מפשעווארסק זצ"ל שדיבר עליו גדולות ונצורות.

בהגיעו לפרק האיש מקדש נישא לרעייתו הרבנית חנה ברכה פינטר ע"ה, בתו של הגה"צ רבי משואל פינטר זצ"ל מזקני וחשובי חסידי בעלזא, רעייתו הרבנית ע"ה מסרה נפשה לתורת בעלה.

הרבנית יחד עם בעלה נודעו בשערים לתהילה במעשי הצדקה והחסד המופלאים שיצאו מתחת ידם, הרבנית הקימה גמ"ח להכנסת כלה, ובהקמת בתים רבים בישראל, במסגרת מעשי החסד שלה אף זכתה לסייע ולהקל על חוליי אדמו"רים ורבנים רבים, אשר העריכו את חוות דעתה והמלצותיה לתוחלת בריאותם לאורך ימים ושנים טובות.

היא עמדה כל שנותיה במסירות מיוחדת לימין חמיה הגה"צ מביקאווסק זצ"ל וכן לימין בעלה הגה"צ זצ"ל כאשר תוכה רצוף מסירות נפש איתנה להצלחת המוסדות ולחינוך ילדי ישראל לתורה וליראת ה' טהורה בדרך ישראל סבא המסורה מדור ודור הן בלונדון והן בארה"ק.

 בבני ברק קבע את מקום תפילתו ולימודו בבית המדרש 'בית חנה' צאנז קאלושיץ ברחוב הרב דסלר הסמוך לביתו, שם ישב והגה בתורה ובתפילותיו שנאמרו בהשתפכות הנפש. הגאב"ד זצ"ל היה עמל בתורה כל ימיו, קשר מיוחד היה לו עם כל גדולי ישראל בצורה מופלאה ומיוחדת.

בשנים האחרונות עם פטירת רעייתו ע"ה זכה בעלה גאב"ד ביקאווסק, להושיב ישיבה על קברה ולכונן את כולל "מקור הברכה ביקאווסק" בבני ברק. עם אברכי הכולל נמנים טובי הלומדים, העוסקים בתורה בהתמדה ובעיון, וכבר זכה 'מרכז התורה - ביקאווסק' להעמיד צורבים תלמידי חכמים ויושבי על מדין, המעטרים את כותל המזרח של עולם התורה. 

בחודש ניסן תש"פ בראשית הגל הראשון של מגפת הקורונה נפטר אחיו הגאון רבי אברהם פינטר זצ"ל, אב"ד וראש מוסדות 'יסודי התורה' בלונדון שנפטר אף הוא בגיל 69. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים ובני בנים, בין בניו: הרה"ג רבי דוד אלימלך מראשי ישיבת אהבת תורה וחתן האדמו"ר מביאלא לונדון, הרה"ג רבי חיים פינטר ראש כולל אהל אברהם וויטעפסק,  הרה"ג רבי מאיר אברהם חתן הרבי משינווא טשחיוב וראש כולל "מקור הברכה ביקאווסק", חתנו; הרה"צ רבי יחזקאל טאוב בן האדמו"ר ממודז'יץ.

מסע הלוויה היום (רביעי) בשעה 13:00 בצהריים מביתו ברחוב חזון איש 48 בבני ברק דרך ביהמ"ד צאנז קאלשיץ ובשעה 16:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם ייטמן בחלקת גליציה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ביקאווסק הרבנית פינטר הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד