י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

במבצע חשאי ומורכב: 17 יהודים הועלו מתימן

במבצע חשאי של הסוכנות הועלו 17 יהודים מתימן • הם התאחדו עם ילדיהם שנשלחו בדרכי רמייה לארגנטינה על ידי חסידי סאטמר • מאז ראשית השנה עלו 45 יהודים

יהודים בתימן. צילום: ואסנייעס
יהודים בתימן. צילום: ואסנייעס צילום: vosizneias

במבצע חשאי של הסוכנות היהודית, בסיוע משרדי הממשלה, הועלו הערב (רביעי) לארץ 17 יהודים מתימן.

במסגרת המבצע עלו ארצה ארבעה הורים מתימן שאוחדו עם ילדיהם שעלו במקביל מארגנטינה. העולים החדשים יקלטו באחד ממרכזי הקליטה של הסוכנות היהודית בדרום הארץ.

המבצע המורכב החל באוגוסט 2011. כאשר חסידי סאטמר שכנעו קבוצה של 30 יהודים מתימן להגיע ללונדון, עם הבטחה שיוכרו כפליטים. אך לאחר שיצאו היהודים מתימן נודע לחברי הקבוצה שכניסתם ללונדון לא תתאפשר והם הובאו על ידי החסידים לארגנטינה.

בין היהודים שהובאו לארגנטינה היו גם ששת ילדיו של יחיא קרני וכן ארבעת ילדיו של חיים קרני. היום העלתה הסוכנות היהודית במקביל את שני זוגות ההורים מתימן ואת ילדיהם מארגנטינה.

מאז ראשית השנה עלו 45 עולים מתימן. על פי ההערכות של הסוכנות היהודית בתימן נותרו פחות מ- 90 יהודים, כמחציתם מתגוררים במתחם מוגן בצנעא.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר: "הערב היה לנו את הכבוד לנהל מבצע נדיר שמשלב גם הצלת נפשות, גם איחוד משפחות וגם עליה לישראל.

"הסוכנות היהודית פועלת להעלות במהירות המרבית כל יהודי מתימן שמביע התעניינות בעלייה ארצה וכי אנשי הסוכנות נכונים לסייע לכל אחד מבניה ככל הניתן".
סאטמר הסוכנות היהודית תימן ארץ ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד