כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
104 יום לבחירות

סוער במפלגה: גם לאחר ההכרזה: נתק בין גפני לגולדקנופף

לא רגוע ביהדות התורה: חודש אחרי הפרסום הרשמי בביטאון 'אגודת ישראל' בדבר מינויו של יצחק גולדקנופף לנציג החסידות ויו"ר אגודת ישראל בכנסת הבאה במקומו של יעקב ליצמן, החברים הבכירים בסיעת האחות - 'דגל' לא טרחו להתקשר ולתקשר | ברקע: חילופי האשמות הדדיות 

סוער במפלגה: גם לאחר ההכרזה: נתק בין גפני לגולדקנופף
משה גפני יצחק גולדקנופף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חודש חלף מאז הודיעו בביטאון 'אגודת ישראל' על המינוי הרשמי של יצחק גולדקנופף לנציג החסידות ויו"ר אגודת ישראל בכנסת הבאה, אך סיעת האחות 'דגל התורה' טרם יצרו קשר.

מאז דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' דבר המינוי הצפוי של יצחק גולדקנופף לכנסת, לא שוחחו אנשי 'דגל' הרשמיים והעומד בראשם, משה גפני, עם הנציג המיועד, גם לא לאחר ההודעה הרשמית בביטאון 'המודיע', כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בעוד 104 יום יתקיימו הבחירות, אך השניים טרם שוחחו זה עם זה כדי להתחיל להתארגן לשלב כוחות או שמא לדבר על פיצול המפלגות והתמודדות נפרדת, נתק שמעלה תהיות רבות.

בשבועות האחרונים הרוחות בסיעת 'יהדות התורה' סוערות. בין הטענות, האשמות הדדיות על הברחת קולות. בדגל התורה מאשימים את נציג גור המיועד יצחק גולדקנופף בעקבות טענות שעולות נגדו מעברו התעסוקתי, ואילו ב'אגודת ישראל' אומרים כי הרמזים של גפני לשת"פ עם השמאל דווקא הם שמבריחים את הקולות.

ב'דגל התורה' טוענים כי למרות הסקר שפורסם באחרונה ב'בחדרי חרדים', ממנו עולה כי 'אגודת ישראל' לא עוברת את אחוז החסימה, האפשרות לפיצול והתמודדות נפרדת עדיין על הפרק.

בנוסף, ב'דגל התורה' העלו עם פיזור הכנסת טענות על יישום ההסכם המשותף ביניהם לקראת הגשת הרשימות, ב׳דגל׳ מבקשים לקיים דיון על שאלת היו״ר וגם על סדרי המקומות אך בפועל טרם פנו באופן רשמי ומעשי ל׳אגודת ישראל׳ כדי לקיים דיון מעשי בנושא.

יצחק גולדקנופף יהדות התורה משה גפני בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד