י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הכירו את 3 הכללים שישפרו את איכות חייכםNLP ודמיון מודרך

הבעיה של הרבה אנשים היא שאינם יודעים למה בדיוק הם חותרים ומצפים, הם מסתפקים ברצונות כלליים ולא מפורטים שיהיה להם טוב, וזה טוב אך לא מספיק טוב...

הכירו את 3 הכללים שישפרו את איכות חייכםNLP  ודמיון מודרך
חוקי תת המודע צילום: יוגב שמחון

ישנם שלושה כללים מאוד חשובים ובסיסיים – אותם אנו מכנים בשיטת NLP ודמיון מודרך "חוקי תת המודע" - שכל אדם חייב להכיר וליישם.

יישום של שלושת הכללים ישפר את חייכם באופן ניכר ומשמעותי מבחינה מחשבתית, רגשית ותפקודית.

נשוב ונדגיש שלא מספיק להכיר ולהבין את הכללים – צריך ליישם אותם וזה דורש תרגול יום יומי עד שהם יהפכו לדרך חיים.

  1. 1. חוק השלילה: תת המודע אינו מכיר את המילה 'לא'.

אם אומר לכם לא לחשוב על מחט זהב קטנה ודקה, אתם תחשבו עליה.

מאחר ובשביל לשלול משהו תת המודע קודם כל מצייר אותו (על מנת לדעת מה לשלול).

ולכן כאשר אנו חושבים לעצמנו מה אנו לא רוצים, באותו רגע אנו לא רואים לנגד עינינו מה אנו כן רוצים, אלא רק את מה שאנו לא רוצים.

ומאחר ולא ברור לנו מה אנו רוצים הוא פשוט לא התרחש.

כך לדוגמא, הורים שאומרים לילדיהם לא לקלל, לא להרביץ לא לצעוק וכדומה, הילדים עדיין לא למדו כיצד כן להגיב, לפיכך יהיה קשה להם לשנות את התנהגותם.

שימו לב, אם נרבה במשפטים שליליים כנ"ל –  ניצור אווירה מאוד שלילית כי הציורים שאנו מעלים על-ידי-כך הנם שליליים (נסו בעצמכם, קראו שוב את אותן מילים ושימו לב לאווירה שנוצרת, היא בוודאי לא חיובית).

בהקשר לכך, מובא בשם הבעש"ט: על פסוק "והבוטח בה' חסד יסובבנו" ש"מי שהוא להפך, ומתיירא תמיד מהעונש, הוא מדבק עצמו בדינים וחס ושלום שלא תבוא לו רעה כמו שכתוב "ומגורתם הביא להם". כי בכל עניין שאדם חושב עליו הוא נדבק בו, ואם הוא חושב על הדין הוא נדבק בדין ואם הוא בוטח בחסד, שם תדבק נשמתו חסד יסובבנו". (כתר שם טוב חלק א אות רל)

  1. 2. חוק ההגשמה: שהיעד ברור, תת המודע מוצא את הדרך להגיע.

הבעיה של הרבה אנשים היא שאינם יודעים למה בדיוק הם חותרים ומצפים, הם מסתפקים ברצונות כלליים ולא מפורטים שיהיה להם טוב, וזה טוב אך לא מספיק טוב...

הכלל אומר שכאשר אדם יודע בבירור מה הוא רוצה תת המודע מוצא את הדרך להגיע לייעד.

לכן, מי שיודע בדיוק באיזו עבודה הוא רוצה לעבוד, ישיג מהר יותר את מבוקשו מאשר אדם שרוצה עבודה "טובה". הראשון, ישים לב להזדמנויות ואנשים שיכולים לעזור לו.

כולם חווים זאת כאשר הם רוצים לרכוש מוצר מסוים, בעוד שלפני כן הם לא שמו אליו לב, כעת הם רואים אותו בכל מקום.

בהקשר לחוק זה כתב הראי"ה קוק את הדברים הבאים:

"אמר החכם שלא תפרד הדאגה ממי שרוצה לעלות מעלה שהיא למעלה ממנו ... וזאת היא מדה רעה, ואינה נמצאת באדם כי-אם מצד חסרון דעת שזה העוצב ומניעת קורת-רוח בעצמו לא ימצא רק מתוך שאינו טורח להשכיל מה היא זאת המעלה, שהוא דורש מנפשו ומתעצב על הימנעה, מה הוא גדרה האמתי ותנאיה. אם היה מתישב בזה כבר היתה נפשו מאירה באור הדעת הזה, והיתה משתלמת באור שמחה וקורת-רוח של טוב-לב, מפני שממילא היו מתגלים לו הדרכים ההולכים לקנות את מצב השלמות הנכסף". (מוסר אביך ד, ג)

על כן, קחו זמן להבין מה בדיוק אתם רוצים? מה יעשה אתכם מאושרים?

 

  1. 3. חוק דמיון ומציאות: תת המודע אינו מבחין בין דמיון ומציאות.

כאשר אתם נזכרים בסיטואציה קשה הגוף שלכם מגיב לכך, אתם נעשים מכווצים, מכופפים, הבעות הפנים משתנות וזאת מאחר ותת המודע חוו את הדמיון כמציאות.

זו הסיבה שסרטים משפיעים על הצופים, למרות שכל צופה יודע שזהו משחק ודמיון.

הכלל הזה מצביע על כך שכל מחשבה וזיכרון שליליים נאספים אל מאגר החוויות השליליות – ולעומת זאת כל מחשבה וזיכרון חיוביים נאספים אל מאגר החוויות החיוביות.

מאגר חיובי גדול מוליד מחשובות חיוביות, רגשות מטיבים ותפקוד טוב, ולהפך.

לכן, לא צריך לחכות שהמציאות תזמן לנו חוויות טובות, אפשר ליצור אותם על ידי כוח הדמיון  ולהטיב עם עצמנו.

נסו בעצמכם - ב-21 ימים הקרובים בכל יום היזכרו בשלוש הצלחות בחייכם, שלוש חוויות טובות, ושלוש מחמאות שקבלתם, ותופתעו לגלות עד כמה שזה ישפיע עליכם לטובה.

רוצים להכיר יותר את נפש האדם וללמוד קורס משנה חיים בשיטת NLP ודמיון מודרך בגישה יהודית שיכשיר אתכם לטפל בשיטה ברמה הגבוה ביותר בארץ, מוזמנים להשאיר פרטים באתר, ונזמין אתכם למפגש היכרות מקוון שיתקיים בשבוע הבא.

אתר הקורס

הרב יוגב שמחון

הכשרת מטפלים בשיטת NLP ודמיון מודרך

דמיון NLP

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד