כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרבנות נגד הגר"י אבוחצירא: מעניק כשרות שלא כדין

רבה של רמלה הגר"י אבוחצירא, העניק כשרות למשחטה באור יהודה ועורר את זעם מחלקת הכשרות ברבנות הראשית: "איננו מוסמך ליתן תעודת הכשר על פי חוק איסור הונאה בכשרות"

משחטה. צילום: ארכיון
משחטה. צילום: ארכיון

הרבנות הראשית לישראל, נגד הרבנים המכהנים מטעמה: באזהרה ששגרה מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל, היא מבהירה כי הכשרות הניתנת למשחטת 'טל הל יסכה' באור יהודה על ידי הרה"ג רבי יחיאל אבוחצירא רבה של רמלה - אינה בתוקף.

במכתב, מציינים ראשי המחלקה: "הננו להודיע בשער בת רבים כי הרה"ג יחיאל אבוחצירא שליט"א, רב העיר רמלה, איננו מוסמך ליתן תעודת הכשר על פי חוק איסור הונאה בכשרות התשמ"ג – 1983 בכל רמת כשרות שהיא (רגיל/מהדרין) בעיר אור יהודה עבור משחטת "טל הל יסכה", רח' הגולן 1, אור יהודה, בבעלות מר אלי וגבי מססה, הואיל והמקום הינו מחוץ לתחום בו הוא מכהן.

"בהתאם לכך, אין כל תוקף לתוצרת המוצגת ככשרה למהדרין באמצעות רב העיר רמלה! בעלי המשחטה זומנו לשימוע אצל רב העיר אור יהודה טרם נקיטת אמצעים. ידע הציבור ויזהר!".

הרקע למכתב, הוא הורדת רמת הכשרות מידי רבה של אור יהודה, הרה"ג רבי ציון כהן, מ'מהדרין' לרגילה. הרב כהן הסביר את ההליך שנקט : "לצערי הרב הנני נאלץ להוריד את כשרות ה'מהדרין' לאור אי עמידה בנהלי הכשרות ל'מהדרין', לרבות פיטורי עובדי כשרות חיוניים".

בעלי המשחטה לא עמדו מנגד והם פנו לגר"י אבוחצירא והוא העניק לה תעודת כשרות 'למהדרין'.

ברבנות הראשית טוענים, כי מדובר לכאורה, במהלך הנוגד את נוהל הרבנות הראשית, לפיו אין רב עיר יכול להעניק תעודת כשרות למקום שאינו בתחום השיפוט של עירו, למעט מקרים חריגים שאושרו במועצת הרבנות הראשית. "מה שלא קרה במקרה האמור".

עוד הדגישו ברבנות הראשית, כי לפי שעה, התוצרת של משחטת 'טל הל יסכה' הינה ברמת כשרות רגילה ולא ברמת כשרות מהדרין וכי במחלקה פועלים לפתרון הסוגיה לשביעות רצון הצדדים.

הנהלת המשחטה הגיבה והסבירה כי הרב כהן אחראי רק לפיקוח על חלק מהמשחטה. לדבריה, היא פנתה לגר"י אבוחצירא באופן אישי, מתוקף היותו רב ותלמיד חכם מובהק וביקשה ממנו, כי יפרוס את חסותו ההלכתית על מחלקת המהדרין.

"הגר"י לא מקבל מאתנו תמורה עבור הפיקוח הזה, ואין לכך כל קשר לעובדת היותו רב העיר רמלה. בכל עיר, יש מפעלי מזון וחנויות הנהנות מכשרות של בד"ץ פרטי בנוסף לרבנות, וכך גם במקרה דנן. זהו פיקוח פרטי של הגר"י שלא קשור למשרת רבנותו". אומרים בהנהלה

את תגובת הגר"י אבוחצירא לדברים, לא ניתן היה להשיג והיא תפורסם כאשר תגיע למערכת.
משחטה רבנות רמלה אבוחצירא שחיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד