כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
חזר פצוע לארץ

שומר הראש של מולנר יצא לאוקראינה להילחם ברוסים

שומר ראשו של העבריין הבכיר עמיר מולנר, ישראלי ששירת בצה"ל, חזר לאחרונה לארץ פצוע מאוקראינה, לשם המריא בתחילת המלחמה כדי להקים כוח קומנדו מודיעיני שנלחם ברוסים. הוא הותיר את האישה והילדים בארץ - והצטרף ליחידה שניהלה מלחמת גרילה מול הרוסים: "לא יכולתי להישאר אדיש"

שומר הראש של מולנר יצא לאוקראינה להילחם ברוסים
דניס (משמאל) עם הלוחמים האוקראינים צילום: באדיבות Ynet

דניס ססיאטניק שירת 14 שנה במערכת הביטחון בצה"ל, ביחידת המסתערבים וביס"מ - וגם היה שומר הראש של העבריין הישראלי עמיר מולנר, אבל כשדניס ססיאטניק בן ה-45 ראש את פלישת רוסיה לאוקראינה, הוא החליט להצטרף לאוקראינים. לאחרונה הוא חזר פצוע מאוקראינה, לשם המריא בתחילת המלחמה והקים כוח קומנדו מודיעיני שנלחם ברוסים, כך דווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

דניס בן ה-45 עלה לישראל לפני 26 שנה מאוזבקיסטן. הוא שירת לדבריו 14 שנה במערכת הביטחון: בצה"ל, ביחידת המסתערבים של מג"ב בירושלים וביס"מ של משטרת תל אביב.

הוא נשוי לישראלית ממוצא אוקראיני, יש להם חמישה ילדים, אחרי שעזב את המשטרה הפך להיות שומר ראשו של עמיר מולנר, הנחשב לאחד הפושעים המסוכנים בישראל.

בפברואר, עם הפלישה הרוסית לאוקראינה, התקשרו אליו בני משפחתה של אשתו, סיפרו שהם חיים בפחד, לכודים בין הכוחות של פוטין – וביקשו שיסייע. דניס לא היסס ויצא לדרך: "אחזור בתוך שבוע", הבטיח לרעייתו.

על פי הדיווח ב-Ynet, הוא התנדב ליחידה מודיעינית מיוחדת של צבא אוקראינה "שדומה לסיירת מטכ"ל", וקיבל חופש פעולה והקים כוח מקרב לוחמי היחידה ובו כמה ישראלים נוספים יוצאי אוקראינה: אחד יוצא מגלן, שני שריונרים וכן ישראלי-אמריקני שנלחם בעבר באפגניסטן.

לשטחים בשליטה רוסית ופגעו בכוחות הצבא של פוטין. "הורדנו להם כמה טנקים, נגמ"שים, מסוק ומשאית צבאית – וניטרלנו מאות חיילים. ראינו להם את הלבן בעיניים, הקרבות היו קשים ואיבדנו 40 חברים", הוא אמר. באחד הקרבות נפגע מירי מקלע ברגלו, טופל, התגבר והמשיך להילחם פצוע.

לאחרונה, אחרי ארבעה חודשי לחימה, חזר לישראל, לאחר שהוא ולוחמיו קיבלו לדבריו מכתבי תודה מהממשל האוקראיני: "התגעגעתי מאוד לילדים ולאישה, וגם הייתי צריך להמשיך לפרנס אותם. באוקראינה לא קיבלתי שום שכר. הכול היה בהתנדבות".

מלחמת אוקראינה רוסיה צה"ל פצוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד