כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הטורקים דאגו להפיץ

תיעוד: הנקמה המתוקה של ארדואן בפוטין

ארדואן המתין שנתיים לרגע בו יגיש את הנקמה לנשיא רוסיה פוטין, על כך שגרם לו להמתין דקות ארוכות בטרם נכנס לפגישתם לפני שנתיים. צפו בתיעוד

תיעוד: הנקמה המתוקה של ארדואן בפוטין
פוטין ממתין לארדואן צילום: צילום מסך

לאחר שלפני כשנתיים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין גרם לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן להמתין לו מספר דקות בפגישה שהתקיימה במוסקבה, אמש (שלישי) הגיעה הנקמה המתוקה של ארדואן כשבפגישה בין המנהיגים בטהרן, הנשיא הרוסי נאלץ להמתין מספר דקות בקוצר רוח לנשיא הטורקי מול מצלמות התקשורת הרבות. האחרון אף דאג להפיץ את התיעוד.

בסרטון נראה פוטין כשהוא נכנס לחדר ועומד לפני שני כיסאות. ניתן לראות בבירור כי פוטין לא מרוצה כלל וכלל מן ההמתנה שנכפתה עליו, טרם נכנס ארדואן לחדר ולוחץ את ידו.

ימים ספורים לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן השלים את סיורו במזרח התיכון, מנהיגי איראן, רוסיה וטורקיה נפגשו אתמול בטהרן לפסגה משולשת. נשיא איראן אברהים ראיסי ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין מנסים לסכל את כוונותיו של ארדואן לקמפיין צבאי בסוריה, לאחר שטורקיה מתכננת "מבצע צבאי מיוחד" משלה - הפעם נגד הכורדים בצפון סוריה.

קודם הפגישה המשולשת, פוטין נועד עם המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי. בתום הפגישה, מסרה התקשורת הממסדית בטהרן כי המנהיג העליון אמר כי שני הצדדים חייבים להיות "על המשמר נגד ההונאה המערבית", ככל הנראה על רקע ביקורו של הנשיא ג'ו ביידן באזור כחלק ממאמצי ארה"ב לייצר חזית אחידה נגד הציר בהובלת איראן.

בוושינגטון מודאגים

השיחות אמש מגיעות כאשר הבית הלבן מזהיר מפני שיתוף פעולה מוגבר בין איראן ורוסיה באספקת אמצעי לחימה. בשבוע שעבר, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, הזהיר כי טהראן מתכוננת לספק למוסקבה "מאות" מל"טים לשימוש באוקראינה. ביום שישי האחרון דיווחה CNN כי פקידים רוסים ביקרו לאחרונה באיראן כדי לצפות במטוסים באופן אישי.

ולדמיר פוטין רג'פ טאיפ ארדואן טורקיה רוסיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד