כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עשרות מוצרים יתייקרו

למרות ההבטחות: היבואנית מעלה את מחירי האורז והטונה

למרות ההבטחות למנוע העלאות מחירים, שסטוביץ' מייקרת מוצרים בעד 15%. החברה, אחת מהיבואניות הגדולות בישראל, מחזיקה בכמה מותגים פופולריים כמו פלמוליב, ברילה, קולגייט והמותג 'מאסטר שף'

למרות ההבטחות: היבואנית מעלה את מחירי האורז והטונה
סופרמרקט צילום: Nati Shohat/Flash90

יבואנית המזון והטואלטיקה, חברת שסטוביץ', המחזיקה בכמה מותגים פופולריים כמו פלמוליב, ברילה, קולגייט ועוד מותגים מוכרים שנמצאים כמעט בכל בית בישראל, הודיעה לקמעונאים על העלאת מחירים נוספת.

בתחילת 2022, לפני כחצי שנה, ייקר היבואן את מחיריהם של מוצרי הטואלטיקה כגון משחות השיניים מתוצרת קולגייט וסבונים מבית פלמוליב, במקביל לייקור הפסטה מתוצרת ברילה, ברמות של בין 5% ל-15%.

במותג "מאסטר שף" מדובר באורז בסמטי ויסמין, קרוטונים למרק, חלק מסדרת הרטבים, שקדי מרק ואטריות להקפצה. העלייה של "מאסטר שף" מתבטאת בפחות מרבע מהמוצרים של המותג. המוצרים אשר ספגו התייקרויות משמעותיות הם אורז, שמן וחיטה - על רקע עלויות השינוע מהמזרח שהתייקרו בלמעלה מ־500%. בחברה טוענים כי מוצרים אלו ספגו עלייה של 15-20%.

במותג "ריו מארה" חלו עליות מחירים של בין 10 עד 13 אחוז. ריו מארה הוא שחקן קטן בתחום הטונה בארץ ומהווה כ־7% מהשוק. "בצוקטה" מדובר בהתייקרות של בשליש ממוצרי השוקולד בשיעור של 5 עד 14 אחוז.

החברה כבר הודיעה שתעלה מחירים השנה, אך בפברואר נפגשו ראשי שסטוביץ עם שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי בנושא התייקרות מוצרי החברה המתוכננת. ראשי שסטוביץ' פירטו לשרה את הסיבות הגלובליות לעליות המחירים, שהתייקרו לעתים גם במאות אחוזים, בכל אחד ממקטעי שרשרת הייצור.
הם נענו לבקשת השרה והודיעו כי הם משעים את עליות המחירים במותג מאסטר שף עד לאחר פסח, וכמו כן יפעלו מול חברת ברילה העולמית, על-מנת לקבל הקלות שיועברו ישירות לצרכנים.

 

עליית מחירים יוקר המחיה אורז טונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד