כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מסתורין בסערה

ספינת 'רוח רפאים' ענקית הופיעה שוב לאחר שנעלמה לפני 5 שנים

צפון קוריאה חשודה בפעילות בלתי חוקית בים לאחר שספינת הסוחר האדירה שלה נעלמה מהמכ"מים לפני חמש שנים לאחר ש"הפליגה בחושך" - עד לשבוע שעבר. נתוני המעקב משמשים בדרך כלל את רשויות בינלאומיות כדי לעקוב לאן שטות ספינות צפון קוריאניות

ספינת 'רוח רפאים' ענקית הופיעה שוב לאחר שנעלמה לפני 5 שנים
ספינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ספינה צפון קוריאנית התגלתה לעין באופן מסתורי לאחר ש'נעלמה' מהאוקיינוס ​​לפני חמש שנים. ספינת ה'רפאים' הענקית במשקל 3,800 טון, Dae Bong 1, נראתה שוב במכ"מים בפעם הראשונה מאז יולי 2017, מה שמרמז על כך שהיא חזרה מ"הפלגה עלומה". על פי האמנה הימית הבינלאומית, ספינות סוחר חייבות לשדר את מיקומן במערכת הזיהוי האוטומטית (AIS) 24/7, משהו שספינת 'די בונג 1' התעלמה ממנו כשהיא נעלמה מבלי להשאיר עקבות.

ג'יימס ביירן, חוקר ב-Royal United Services Institute (RUSI) מכון שעוקב אחר הצי של צפון קוריאה, אמר לתקשורת בדרום קוריאה, כי הספינה כנראה שטה תחת פרופיל מזויף. הוא אמר: "סביר מאוד שהספינה הפליגה כרגיל אבל פשוט בלי לשדר את זהותה הרשומה".

הפעולה הזאת מאפשרת לרשויות הסיניות לשמור על הפיקציה לפיה ספינות העוסקות בפעילויות בלתי חוקיות אינן מבקרות במימיהן, ובמקביל גם מקשות על מעקב אחר ספינות אלו". נתוני AIS משמשים בדרך כלל על ידי רשויות בינלאומיות כדי לעקוב לאן שטות ספינות צפון קוריאניות, וזה משהו שהמדינה החשאית המפורסמת אולי פעלה נגדו.

עם זאת, כיבוי משדר המעקב של ספינה למשך חמש שנים הוא קיצוני אפילו עבור הצי של קים ג'ונג און. צפון קוריאה שמה את ידיה על הספינה בין השנים 2010-2011, כלומר היא בילתה כמעט מחצית מזמנה עם צפון קוריאה בדממת רדיו, כך קובע מסד הנתונים הימי אקווסיס.

סוכנויות ממשלתיות בארה"ב מתייחסות להפלגות ממושכות שכאלה המפליגות בחושך כ"דגלים אדומים", המעידים על פעילות בלתי חוקית.

צפון קוריאה סין ספינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד