כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"תראה טילים נופלים"

לא מצאו חניה במגרש: שניות אחר כך נפלו במקום טילים

הניסים בעיר ויניצה שבאוקראינה לא פוסקים: הפעם זוג יהודי שחיפש חניה במגרש חניה גדול סמוך למרכז מסחרי, לא מצא אף מקום פנוי. הזוג עזב את המקום כדי לחנות במקום אחר, ושניות לאחר מכן נפלו טילים במקום בו היו עם רכבם

לא מצאו חניה במגרש: שניות אחר כך נפלו במקום טילים
הרב הורוביץ והניצול בהנחת תפילין צילום: באדיבות המצלם

טילים רוסיים פגעו בלב העיר ויניצה, באזור בו מתגוררים רבים מבני הקהילה היהודית קרוב מאד לבית חב"ד. היהודים המתגוררים במקום לא נפגעו בניסי ניסים. זוג מקומי שהגיע לחפש חניה במגרש חניה גדול סמוך למרכז מסחרי, גילה כי המקום מלא, הזוג עזב את המקום לחפש מקום אחר, שניות אחר כך נפלו טילים במקום בו היו הזוג היהודי.

הרב שאול הורוביץ, מנהל בית חב"ד בויניצה יחד עם רעייתו, חנה הדסה אמר כי, "בשל המוניטין שלנו כעיר בטוחה, אלפי פליטים עברו כאן, ורבים נמצאים כאן עכשיו, אחרי שיצאו מאזורי הלחימה". הרב מספר כי הזוג מהקהילה היהודית המקומית הגיעו למגרש הציבורי, האישה זיהתה את הטילים ואמרה לבעלה "תראה טילים נופלים". בנס הם עזבו את המגרש שם נפלו טילים שניות אחר כך.

היום (רביעי), הגיע הנהג לבית חב"ד המקומי בראשות הרב הורוביץ, הניח תפילין והודה להקב"ה על נס הצלתו. אימו של הניצול הייתה מתפללת קבועה בבית הכנסת ונולדה בעיירת ברסלב. הרב הורוביץ אומר כי "הייתה לו זכות אבות".

הנס האחרון מגיע אחרי שלפני כמה ימים אירע נס דומה באזור: אחת הנשים מהקהילה היהודית המקומית נסעה באוטובוס ציבורי, והנהג שזיהה כי יש ירי טילים הורה לכולם להתכופף, האישה מהקהילה הייתה היחידה שהקשיבה לנהג. והיא ניצלה בנס בעוד כולם סביבה נפגעו.

הטילים הרוסיים פגעו בבניין משרדים וכמה בנייני מגורים בוויניצה, והביאו למותם של עשרות תושבים, והשאירו שובל של עשן והרס רב עם יותר מ-100 פצועים. מתנדבים מבית חב"ד עברו מדלת לדלת כדי לוודא ששלומם של אנשי הקהילה היהודית טוב. הקהילה היהודית חילקה חבילות מזון רבות לפליטים, חלקם שוכנים בבית הספר 'אור אבנר'.

רבני ומנהיגי הקהילה מנסים להגיע לכל היהודים, חלקם קשישים, במסירות נפש רבים מהם מסתובבים במקומות מסוכנים כדי לוודא שכל היהודים מוגנים ויש להם מה שהם צריכים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ויניצא הרב שאול הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד