כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי שהקודם התפטר במייל

סרי לנקה בחרה נשיא חדש ברוב עצום, אך המהומות נמשכות

לאחר מחאות הענק שפרצו בבירה והובילו לבריחתו של הנשיא המכהן גוטבאיה רג'פקסה, נבחר לתפקיד ברניל וויקרמסינג | הנשיא החדש נחשב מקורב לקודמו ולא צפוי להחזיר את המצב לקדמותו

סרי לנקה בחרה נשיא חדש ברוב עצום, אך המהומות נמשכות
המחאות בסרי לנקה צילום: מתוך הסרטון

הפרלמנט בסרי לנקה בחר הבוקר (רביעי) ברניל וויקרמסינג, ראש הממשלה והנשיא הזמני, לתפקיד נשיא המדינה בתום שני סבבים של הצבעה וברוב גדול. וויקרמסינג הביס את יריבו דולוס אלהפרומה, עם תמיכה של 134 חברי הפרלמנט מול 82 שקיבל איש האופוזיציה.

וויקרמסינג נחשב לפוליטיקאי ממולח, שהצליח להישאר בפרלמנט, על אף שמפלגתו איבדה את כל מושביה פרט לאחד בבחירות 2020. כעת ינסה הנשיא החדש להוציא את מדינתו מהמשבר ולהחזיר את היציבות הפוליטית, תוך כדי חידוש המשא ומתן עם קרן המטבע הבינלאומית על חבילת חילוץ כלכלית.

אך על אף התמיכה הרחבה לה זכה מהפרלמנט, וויקרמסינג נהנה מתמיכה ציבורית מועטה ונחשב למי שמחובר לשלטונו של הנשיא הקודם, גוטביה רג'פקסה ולמשבר הכלכלי חסר התקדים שמתחולל במדינה בשנה החולפת. רג'פקסה עצמו נמלט לפני קצת יותר משבוע מהמדינה ונמצא כעט בסינגפור, לאחר שהגיע במטוס פרטי למלדיבים. רג'פקסה נמלט לאחר שאלפי מפגינים זועמים הסתערו על הארמון הנשיאותי וקיימו מחאות ענק ברחבי המדינה.

האי, המונה 22 מיליון תושבים, נאבק במחסור חמור במטבע חוץ, שהגביל את הייבוא החיוני של דלק, מזון ותרופות. המצב הביא את הרפובליקה הדרום-אסייתית למשבר הכלכלי הקשה ביותר שפקד אותה מאז הכרזת העצמאות שלה ב-1948.

כזכור, יותר מ-100,000 מוחים הפגינו בבירה קולומבו על רקע הטיפול הכושל של הממשלה במשבר הכלכלי במדינה. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראו המפגינים אף נכנסים לבית הנשיא ורוחצים בבריכה הנשיאותית, לאחר שפרצו את גדרות האבטחה שהוצבו על ידי המשטרה. כאמור, סרי לנקה סובלת מהמשבר הפיננסי החמור בתולדותיה ורבים מהאזרחים נאבקים לקנות מזון, תרופות ודלק.

סרי לנקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד