כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

421 הרוגים במצרים • ה'אחים': "היכונו לנקמה"

מצרים בוערת • אלפי הרוגים לטענת 'האחים המוסלמים' • עוצר לילי ומצב חירום הוכרזו ברחבי המדינה • האחים המוסלמים הודיעו שיחזרו הערב לרחובות, למצעד מחאה

421 הרוגים במצרים • ה'אחים': "היכונו לנקמה"



משרד הבריאות המצרי עדכן הבוקר (ה') את מניין ההרוגים הרשמי ל-421 והודיע כי 2,926 נפצעו, מתוכם 2,363 מירי נשק חם, ו-553 סבלו מעילפון, ממכות שמש ומשברים. תנועת האחים המוסלמים הודיעה כי בכוונתה לערוך מצעד מחאה אחר הצהריים, בתגובה לאלימות השלטון נגדה. והיא הבטיחה לא להיכנע

כוחות הביטחון במצרים נאלצו לפנות את ההפגנות בקהיר כדי "להשיב את הביטחון", כך אמר ראש הממשלה של מצרים חאזם אל־בבלאוי. לדבריו, ההחלטה לפנות את תומכי האחים המוסלמים לא היתה פשוטה. הוא הביע את צערו על אובדן החיים, ואמר כי מצב החירום שהוכרז במדינה יבוטל מוקדם ככל הניתן.

שר הפנים המצרי, מוחמד איברהים, אמר כי כשכוחות הביטחון הגיעו לפזר את מחנות התמיכה בנשיא המודח, מוחמד מורסי, הם הופתעו משימוש בנשק חם ובתחמושת כבדה.

איברהים הבהיר בדבריו כי המשטר הזמני במדינה נתן הזדמנות מלאה לפתרונות דיפלומטים מול האחים המוסלמים, אך אלה כשלו.

השר עדכן כי במהלך העימותים במשך כל היום נהרגו 43 שוטרים ו-211 נוספים נפצעו. לדבריו, אנשי האחים המוסלמים תקפו שבע כנסיות והורו לאנשיהם לתקוף תחנות משטרה. בנוסף לכך, ציין כי השוטרים שנהרגו נורו על ידי תומכי מורסי מבניינים רבי קומות בקהיר.

לעומת זאת,לדבריו, כוחות הביטחון פעלו באופן מקצועי בטיפול במהומות, כאשר הורו לשוטרים שלא להשתמש בנשק לצורך פיזור הפגנות.

דובר משרד הבריאות של מצרים אמר כי 278 בני אדם נהרגו היום ברחבי המדינה, 43 מתוכם שוטרים. לדבריו, 61 נהרגו במחנה האחים המוסלמים שסמוך למסגד בראבעה אל-עדוויה בקהיר, 21 נהרגו במחנה שבכיכר נהדה. עוד דווח כי 2,001 בני אדם נפצעו.

משרד העתיקות של מצרים הודיע על סגירת כל האתרים הארכיאולוגים והמוזיאונים ברחבי מצרים, כך דווח באתר האינטרנט של עיתון אל אהראם. בנוסף הוקם חדר מבצעים מיוחד שיפקח על אמצעי הביטחון שיינקטו באתרים ובמוזיאונים, במטרה להגן עליהם מפני בזיזות או פריצות.

עוד דווח כי במהלך העימותים, מפגינים תומכי מורסי הרסו מבני שמירה בכניסה למוזיאון הלאומי באלכסנדריה ובמוזיאון המלאווי בעיר מינייה. מהמשרד נמסר עם זאת כי שני המוזיאונים בטוחים.

האמריקאים מודאגים

הלילה דווח מפי גורם אמריקני כי ארה"ב שוקלת לבטל תרגיל צבאי גדול משותף עם מצרים בעקבות האלימות הקטלנית במדינה.

הגורם הוסיף כי ארה"ב דנה באפשרות של ביטול התרגיל החצי שנתי "כוכב זוהר", שאמור להיערך באמצע החודש הבא, בישיבה של המועצה לביטחון לאומי בה השתתפו סגני שרים וראשי סוכנויות המודיעין.

כך גם הודיעה מחלקת המדינה כי היא ממשיכה לבחון את המשך הסיוע האמריקני למצרים. עד כה נמנע הממשל מלכנות את המתרחש במצרים "הפיכה צבאית", בין היתר כדי לא להביא להפסקה של הסיוע, המתחייבת במקרה זה על פי חוק.

"המצב במצרים ממשיך להיות נזיל, אין לתאר אותו כמלחמת אזרחים", הודיעה מחלקת המדינה.

קרי קרא לממשלה הזמנית במצרים לשים קץ למצב החירום שעליו הכריזה בהקדם האפשרי. מזכיר המדינה האמריקני הזהיר כי האלימות לא תיצור מפת דרכים לעתידה של מצרים וכי אלימות רק תעכב את המעבר לממשלה אזרחית שתיבחר בבחירות הוגנות וחופשיות.

"המשך האלימות ישתק את הכלכלה המצרית וימנע יצירת מקומות עבודה שהעם המצרי רוצה נואשות", אמר, והוסיף: "קראנו לכל הצדדים לפתור את המחלוקת בדרכי שלום והדגשנו שהמפגינים חייבים להימנע מאלימות והסתה".
מצריים הרוגים אלימות מורסי ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד