י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסכם משתל"ם

השקעה מטורפת: העיר שתהפוך לגן עדן למשתמשי התחבורה הציבורית

רשת התחבורה העירונית החדשה תכלול בין היתר כ-20 קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים, שדרוג של פני העיר, הצללת מדרכות, התקנת תאורה, גינון ופיתוח נופי, ועוד

השקעה מטורפת: העיר שתהפוך לגן עדן למשתמשי התחבורה הציבורית
תחבורה ציבורית צילום: פיקסביי

מהפכת התחבורה הציבורית מתרחבת: משרד התחבורה ועיריית חולון חתמו על הסכם משתל"ם - מהלך שינוי תחבורתי למרחב המוניציפלי בהשקעה של 420 מיליון ש"ח.

במסגרת ההסכם, חולון תרושת ברשת צירי העדפה לתחבורה ציבורית ותחבורה בת קיימא, שתאפשר להרחיב את שירות התחבורה הציבורית בעיר, ותיתן מענה לשכונות העיר הקיימות והחדשות. במסגרת זאת, ישופר השירות בין חלקי העיר השונים, תתוגבר תדירות האוטובוסים ויורחבו שעות הפעילות. 

רשת התחבורה העירונית החדשה תכלול פוטנציאל של כ-20 קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית שיבוצעו בטווח הקצר והבינוני, בצירים המרכזיים וברחובות הראשיים של העיר, שיספקו גישה מהירה, ישירה ונוחה לכל שכונה בעיר וייתנו עדיפות משמעותית לתחבורה ציבורית ולאופניים על פני הרכב הפרטי. עלות ההשקעה בתכנית מוערכת כאמור בכ- 420 מיליון ₪.

לאורך נתיבי התחבורה הציבורית יוצבו מצלמות אכיפה והעדפה אלקטרוניות, שיבטיחו שמירה על דרך פנויה ותנועה חופשית לאוטובוסים. התוכנית כוללת גם שדרוג של פני העיר, הצללת מדרכות, התקנת תאורה, גינון ופיתוח נופי, ושמירה על נגישות ובטיחות, לעידוד ההליכתיות בעיר. 

במסגרת ההסכם, תיושם רשת תחבורה ציבורית המותאמת להתפתחות העיר וכוללת חיזוק של שירות האוטובוסים המטרופוליני והמקומי, באמצעות הגברה משמעותית של תדירות התחבורה הציבורית ותוספת קווים חדשים. בנוסף, יוקמו מסופים וחניוני לילה חדישים, הכוללים עמדות ריענון לנהגים, בשטח כולל של כ-260 דונם.

בנוסף, יסללו 8 שבילי אופניים, באורך כולל של 9 קילומטרים ברחבי העיר.

נתיבי התחבורה הציבורית ומסלולי האופניים שיסללו בעיר, יחוברו ישירות למוקדי ביקוש ובהם תחנת הרכבת, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך, מרכזי בריאות ואזורי בילוי ופנאי. לצידם יוקמו עמדות ריענון לרוכבים, מתקנים לקשירת אופניים, עמדות ייעודיות לניפוח אוויר, ברזיות, אמצעי הצללה, עצים ועוד.

הסכם משתל"ם לתחבורה שנחתם בחולון, יאפשר לתת עדיפות מלאה לתחבורה ציבורית ותחבורה בת קיימא על חשבון הרכב הפרטי. עם החתימה על ההסכם, חולון מצטרפת לנתניה שחתמה על ההסכם לפני כחודשיים, ולראש העין, שחותמת על ההסכם היום. 

 

תחבורה ציבורית משרד התחבורה נתיבי תחבורה ציבורית אוטובוסים רב קו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד