י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תמיכה מצד הרבנים

מבצע המאחזים: אלפים הגיעו; כוחות הביטחון מערימים קשיים

לאחר חודשים של הכנה, אלפי מתיישבים ופעילים עולים בשעות אלה למספר נקודות ביהודה ושומרון - כאשר במערכת הביטחון מערימים קשיים על המבצע, ומחסומים פרוסים ברחבי האזורים • מנגד, נרשמת מחאה של פעילי שמאל • עשרות רבנים בציונות הדתית הביעו תמיכה | תיעוד

מבצע המאחזים: אלפים הגיעו; כוחות הביטחון מערימים קשיים
העלייה למאחזים צילום: תנועת נחלה

מבצע הקמת המאחזים ביהודה ושומרון יצא היום (רביעי) לדרך ומערכת הביטחון מציבה מחסומים באזורי נקודות ההתיישבות, בניסיון להקשות על התושבים ואלפי הפעילים שבדרך.

במסגרת המבצע, שמתוכנן על ידי פעילי 'נחלה', עשרות משפחות עולות ל-6 נקודות ביהודה, שומרון ובבנימין במטרה להיאחז בשטח כמחאה על ההשתלטות הפלסטינית ועל אי הקמת ישובים חדשים. יחד איתם, אלפי בני-נוער ופעילים מגיעים בשעות אלו לנקודות על ידי מערך אוטובוסים.

בחודשים האחרונים יצאו בארגון בקמפיין, שכלל אף גיוס מיליוני שקלים, וגייסו משפחות שמוכנות להישאר בקרקע לטווח ארוך. הקמת הנקודות זוכות לתמיכה מצד ראשי המועצות, וועדי הישובים ואף עשרות רבנים בציונות הדתית חתמו על מכתב בו כתבו, בין היתר, "ארץ ישראל כולה שלנו".

השר עמר בר לב, השר לביטחון פנים, תקף את העלייה לקרקע של המתיישבים, ואמר כי היא "פוגעת ביכולת של משטרת ישראל וצה"ל לבצע את משימות הביטחון השוטף ולהגן על ביטחונם של אזרחי ישראל". הוא הודיע, "עברייניות שכאלו ייענו באופן נחרץ על ידי כוחות הביטחון".

במערכת הביטחון מנסים לסכל את המבצע, בהנחיית השר גנץ כדי למנוע חזרה על מקרה הישוב אביתר - שוטרים וחיילים פרוסים בנקודות יחד עם מחסומים נרחבים ביהודה ושומרון, כאשר כוחות הביטחון מרשים רק לתושבים לעבור. ראשי מועצות בנימין ושומרון מתריעים כי יעתרו לבג"ץ בעקבות החסימות, כשלדבריהם השוטרים מונעים נסיעה "ללא סיבה".

במקביל, עשרות פעילי שמאל הגיעו כדי למחות על הקמת הישובים. בארגון 'שלום עכשיו' כינו את המבצע ב"המבצע העברייני להקמת מאחזי טרור חדשים", והודיעו כי הם מגיעים ל"לעצור בגופם" אותו.

אנשי המינהל האזרחי וכוחות הביטחון נמצאים צמוד לנקודות, ומחרימים ציוד ואף שישיות מים. עד עתה לא נרשמו עימותים בין כוחות הביטחון למתיישבים, אך בהמשך הצפי הוא לניסיון פינוי הנקודות, מה שאכן עלול להביא לעימותים. 

יהודה ושומרון מאחזים כוחות הביטחון עמר בר לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד