י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יישר כחכם

אביה של היולדת ריגש: "התפילות יהיו ליתומים"

לאחר תפילות וקבלות שהיו בשבוע האחרון לרפואתה של היולדת מאנטוורפן שנפטרה, כתב אביה מכתב מרגש לחסידים שהתפללו: "כאבא אני מבקש ממכם שלאף רגע לא יכרסם בלב רגשות אשמה וכדומה שאולי לא נתקבלה תפילתכם. מחשבות אלו הם מעשי יצר ואין להם כל תוקף"

אביה של היולדת ריגש: "התפילות יהיו ליתומים"
הלווית מרת מלכה שווייצר ע"ה צילום: באדיבות המצלם

באנטוורפן שבבלגיה התקיימה היום (רביעי) הלוויה קורעת לב של האישה החשובה והצעירה מרת מלכה שווייצר ע"ה, שנפטרה לאחר שמונה ימים מאז ילדה את בנה השביעי והיא בת 33 בלבד בפטירתה. 

אביה, הרה"ח ר' חיים משולם זושא האנשטטר, מחשובי חסידי בעלזא ומחנך מפורסם בעיר, כתב היום לחסידי בעלזא: "טייערע היימישע אידן! כאבא אני מבקש ממכם שלאף רגע לא יכרסם בלבכם רגשות אשם וכדומה שאולי לא נתקבלה תפילתכם. מחשבות אלו הם מעשי יצר ואין להם כל תוקף".

"השי"ת שומע "ומקבל" תפילת כל פה בכל עת ובל זמן", כתב אביה, והודה לכולם על התפילות הנרגשות: "יישר כחכם על כל התפילות והם ילוו את בתי ע"ה לנצח נצחים ויהיו לעילוי נשמתה הטהורה. כמו"כ יהוו תפילות אלו לתועלת שבעה בניה היתומים, לבעלה השבור והרצוץ - חתני הצדיק ר' אשר ישעיה, וכן לי ולבני ביתי. חזקו ויאמץ לבבכם ונזכה כולנו שנשמע ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות ולרחמים וחסדים גלויים, אמן כן יהי רצון. כ"ד ידידכם חיים משולם זושא בן פערל הענא האנשטטר".

במסע הלוויה ספדו לה הדיין הגאון רבי שלמה זלמן וובר וכן הגאון הרב אברהם יהושע גרוס, ואביה הרה"ח ר' חיים משולם זושא האנשטטר. לאחר מכן יצא מסע הלוויה רגלית תחת שמירה ואבטחה קפדנית של חברי השמירה לעבר בעת קהילת מחזיקי הדת אנטוורפן שם המתינו מאות מבני העיר אנשים נשים וכל הרחוב היה סגור. 

בקהילה הספיד רבה של העיר הגאון רבי אהרן שיף גאב"ד קהילת מחזיקי הדת שבמשך דקות ארוכות עורר את הציבור להתחזק.  לאחר מסע הלוויה שנערך מבית המדרש של בעלזא דרך קהילת מחזיקי הדת באנטוורפן, היא נטמנה בבית החיים פיטע בהולנד. 

אנטוורפן חסידות בעלזא יולדת חרדית יולדת נפטרה פטירת יולדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד