ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

ה'מועצת' של ארה"ב לישראל: "הניחו לעולם הישיבות"

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב, התכנסה לישיבה מיוחדת כדי לדון על מצב הישיבות בארץ • המתכנסים קראו לבני הישיבות להתחזק בתורה מול חוק הגיוס

כינוס המועצת. צילום: 'בחדרי חרדים'
כינוס המועצת. צילום: 'בחדרי חרדים'

חברי מועצת גדולי התורה בארה"ב התכנסו לישיבה מיוחדת לאור המצב בישיבות ארץ ישראל.

השתתפו: האדמו"ר מנובומינסק, הגאון רבי שמחה בונים ערנפלד אב"ד מטרסדורף, הגאון רבי דוד פיינשטיין ראש ישיבת תפארת ירושלים, הגאון רבי אהרן פלדמן ראש ישיבת נר ישראל, הגאון רבי שמואל קמינצקי, ראש ישיבת פילדלפיה, הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר ראש ישיבת לייקווד, והגאון רבי יוסף הררי רפול.

מהגאון רבי אהרן שכטר, ראש ישיבת רבנו חיים ברלין והגאון רבי אברהם חיים לוין נבצר להשתתף אך הם עמדו בקשר טלפוני. לחבר מועצת גדולי התורה חדש, מונה האדמו"ר מוויעלָאפאלע הרה"צ רבי יוסף פרנקל.

בפתח הישיבה נשמעו סקירות מראשי אגו"י בארה"ב, סגן היו"ר הרב חיים דוד צוויבל, הרב שלמה גרצולין, הרב לייבוש בקר ונשיא ועד הנאמנים של אגו"י הרב שלמה ורדיגר, שנכנס לאחרונה לתפקידו, וזכה לברכת הצלחה רבה מחברי המועצה.

חברי המועצה דנו על חוק הגיוס בישראל ועל הניסיונות החוזרים ונשנים להתערב בחינוך החרדי.

הגאון רבי שמואל קמינצקי והגאון רבי אהרן פלדמן, שביקרו בשבועות האחרונים בישראל, הזכירו בדבריהם כי כשביקרו במעונו של הגראי"ל שטיינמן ודיברו אתו על הנושא, הוא היה מוטרד מכך ודיבר על ההתחזקות של יהדות הגולה בתורה, ותפילה.

חברי המועצה דנו בדרכים ובפעולות שיש לעשות, קראו לשלטונות בישראל לבטל את התוכניות נגד הישיבות, וקראו לבני הישיבות להוסיף שקידה על שקידתם בתורה וביראת שמים.

בהמשך נערך דיון מיוחד על בעיית השחיטה בפולין. ראשי אגו"י דיווחו על הפעולות והצעדים השונים הנעשים בכל המישורים על ידי אגו"י בארה"ב בנושא זה, והביעו תקוה כי המאמצים יישאו פרי, וממשלת פולין תבין כי מדובר בצעד חמור שפוגע בחופש הדת ובזכויות המיעוט.

בהמשך דנו חברי המועצה בשורה ארוכה של עניינים העומדים על הפרק בחיי היהדות החרדית בארה"ב.
ארה''ב גדולי ישראל מועצת אגודת ישראל ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד