י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נלחץ מקמפיין נתניהו?

"בלי קיצונים" • הזיגזג של יאיר לפיד שהפך להימור מסוכן • למי התכוון

יו"ר 'יש עתיד' פתח הערב את קמפיין הבחירות שלו כדי לשרוד בתפקיד גם לאחריהן ואמר כי הן "יכולות להיות הזדמנות שלא תחזור לצאת מהפלונטר, להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה, בלי הקיצונים" | מסתבר שלפיד מזגזג וזונח את האופציה להקים ממשלה עם המשותפת

"בלי קיצונים" • הזיגזג של יאיר לפיד שהפך להימור מסוכן • למי התכוון
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ראש הממשלה יאיר לפיד כינס הערב (רביעי) את סיעתו כמו מה שנראה כפתיחת קמפיין הבחירות שלו לראשות הממשלה וציין כי "הבחירות האלה נכפו עלינו אבל הן יכולות להיות הזדמנות שלא תחזור לצאת מהפלונטר, להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה".

זו נשמעת כמו עוד אמירה כללית אבל למעשה מדובר בשינוי קו, כך מדווחת הערב העיתונאית דפנה ליאל ב'חדשות 12' שטוענת כי לפיד בעצם פוסל שיתוף פעולה עם איתמר בן גביר ועם 'הרשימה המשותפת'.

לדבריה, מדובר בזיגזג. שכן עד לפני שבועות ספורים אותו יאיר לפיד לא פסל הקמת ממשלה עם 'הרשימה המשותפת'. אולם נראה כי בלחץ הקמפיין של נתניהו נגדו הוא החליט לשנות קו. בנוסף מדובר במקרה בקו זהה לזה שהציגו בני גנץ וגדעון סער.

לפיד פותח את מערכת הבחירות: הקרב לא ביני לבין נתניהו • צפו

ראש המפלגה הגדולה בגוש 'רק לא ביבי' שמבקש להישאר על כס ראש הממשלה גם אחרי הבחירות, מהמר באופן מסוכן, שכן הגוש ממילא מתמודד עם בעיית אדישות קשה בחברה הערבית, כאשר בסקר האחרון קיבלו שתי המפלגות הערביות 'הרשימה המשותפת' ורע"מ של מנסור עבאס רק 10 מנדטים כשבעבר הם הביאו יותר - 13 ואפילו 15.

איימן עודה ומנסור עבאס בכנסת. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

אם גם לפיד יפסול אותם זה עשוי להעמיק את האדישות ולהוריד את אחוזי ההצבעה במגזר ולגרוע מגוש השינוי את הרוב בכנסת הבאה.

לפיד הערב: הבחירות הן הזדמנות שלא תחזור

בדבריו הערב בפני חברי סיעתו בתל אביב, ניסה יו"ר יש עתיד' יאיר לפיד, לשדר מסר פייסני יחסית ואמר: "במקום לעסוק בשנאה והסתה אנחנו מכינים בימים אלה תכניות עבודה. לטיפול ביוקר המחיה שהוזנח באופן מחפיר 15 שנה, למיליון איש בהיי-טק, למשבר האקלים, להרחבה דרמטית של הסכמי הסחר שלנו בכל העולם, לסיוע לשכבות המוחלשות".

לדבריו, "אנחנו בתקופה לא קלה. כלכלית וחברתית. הקורונה והמלחמה באירופה יצרו סיר לחץ. הדמוקרטיה הישראלית בסכנה קיומית. בתקופות קשות הישראלים תמיד ידעו לשים את המריבות בצד וללכת לעבוד יחד. זה מה שאנחנו צריכים לעשות עכשיו", ציין, "הבחירה שמונחת מול אזרחי ישראל היא לא ביני לבין נתניהו. הבחירה היא בין העתיד לבין העבר. הבחירה היא בין מי שחושב רק על טובתו האישית, לאלה שחושבים על טובת המדינה".

טיבי ולפיד במליאה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

לסיום אמר: "הבחירות האלה נכפו עלינו, אבל הן יכולות להיות הזדמנות שלא תחזור לצאת מהפלונטר. להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה, בלי הקיצונים. רק דבר אחד יאפשר לזה לקרות: יש עתיד גדולה, חזקה, שתייצב את הספינה הישראלית", סיכם לפיד כשהוא מכוון לממשלה ללא בן גביר וללא 'המשותפת'.

יאיר לפיד יש עתיד בחירות לכנסת ה-25 הרשימה המשותפת קמפיין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד