י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שרת החינוך מתנגדת

גם מעונות היום: הוועדה ממליצה ייקור במאות שקלים

ועדת המחירים ממליצה להעלות את תעריפי מעונות היום המפוקחים בסכום של 120 עד 170 שקלים בחודש | העלייה תקפה למעונות לגילאי 0 עד שנה.  לצד זאת, המליצו בוועדה להגדיל את כוח האדם במעונות, ובמקרה כזה המעונות יתייקרו בעד 600 שקלים

גם מעונות היום: הוועדה ממליצה ייקור במאות שקלים
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: pixabay

ועדת סל המחירים של מעונות היום, שהתכנסה בחודש מאי האחרון, המליצה להעלות את תעריף מעונות הסמל - מעונות היום המוכרים שמופעלים על ידי גופים שקיבלו "סמל מעון" מהמדינה. כך דווח הערב ב'חדשות 12'.

לפי הדיווח - הוועדה המליצה לייקר ב-120 עד 170 שקל בחודש את תעריפי מעונות היום לתינוקות עד גיל שנה במקרה שלא יוגדל תקן מספר המטפלות במעון. אם אכן יוגדל התקן – צפויה עלייה של 500 עד 600 שקל בחודש, לצד התייקרות של כ-150 שקל בחודש במעונות לפעוטות בני שנה עד שלוש.

עוד דווח כי לפי ההערכות, בעקבות משבר כוח האדם בתחום ועקב הקושי בגיוס מטפלות חדשות, הגדלת התקינה במעונות הסמל, שעמם נמנים המעונות של ויצ"ו, נעמ"ת, אמונה ועוד, צפויה להידחות לשנה הבאה. במקרה שתוגדל התקינה עוד השנה, צפויה התייקרות של כ-150 שקל בחודש גם במעונות לפעוטות בני שנה עד שלוש.

ועדת המחירים לעדכון מחירי מעונות הסמל התכנסה לראשונה במאי האחרון, אחרי שלא התכנסה כדי לדון בעדכון המחירים מאז 2012. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הודיעה כי לא תאשר את המלצת הוועדה במקרה שלא תהיה התחייבות של משרד האוצר לסבסדה.

מויצ"ו (רשת מעונות גדולה) נמסר: "העלייה הצפויה היא לעג לרש ולא תאפשר לפתור את המשבר הלאומי שמדינת ישראל שרויה בו בענף הגיל הרך. הגיל הרך הינו חלק מערכת החינוך ואנו סבורים כי על מדינת ישראל לקחת עליו אחריות מלאה ולהשוות את שכר המטפלות לפחות לשכר הסייעות בגנים. אם לא כך המשבר רק יעמיק. ללא שיפוי מתאים לא נוכל לשפר את התקינה במעונות היום. על המדינה להקצות משאבים ייחודיים ולא להטיל העומס הכלכלי על ההורים".

פורום מעונות היום המפוקחים כתבו לאחר הפרסום: ״מסקנות ועדת סל המחירים הן לעג לרש שיוביל לסגירת מערכת החינוך לגיל הרך. המלצות הוועדה, נקבעו באופן חד צדדי ובהתעלמות מהמציאות במעונות היום. ההמלצות כוללות תוספת עגומה של עשרות שקלים בודדים לכל מחנכת-מטפלת מאחר ורוב תוספת התקציב כוללת בתוכה את הגדלת התקינה ואת הנחיות הרגולציה החדשות. ״אנו מתנגדים להפלת הנטל הכלכלי על ההורים. משרד האוצר חייב לסבסד את העלויות הנדרשות. אנו דורשים משר האוצר אביגדור ליברמן להתערב באופן מיידי במשבר, ולמנוע קריסת הענף לפני תחילת שנת הלימודים״.

מוועדת המחירים נמסר: "הוועדה טרם פרסמה את מסקנותיה והמלצותיה".

מעונות יום יוקר המחיה התייקרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד