י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בנט הותקף בעיתונות החרדית כ'פורץ גדר' • ומי צודק?

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מינה אשה לכהונת יו"ר המועצה הדתית בעכו והותקף על 'פריצת גדר' • אך מתברר שמדובר בנוהג ותיק שזכה להסכמת הגר"ע יוסף

נפתלי בנט. צילום: פלאש90
נפתלי בנט. צילום: פלאש90

הבוקר תקפו חלק מכלי התקשורת החרדים את יו"ר הבית היהודי על מינוי אשה ליו"ר מועצה דתית.

הטענה הבסיסית הייתה שהמינוי פורץ גדר וכי מדובר במינוי שהוא "לראשונה". המדוברת היא לאה ביטון שהחלה לכהן כאחת משני הממונים על המועצה הדתית בעכו.

אלא שבלי שום קשר למעשים אחרים שעושה בנט לרעת הציבור החרדי, ועל אלו יש לתקוף אותו, הרי שבנושא הזה מדובר, כך נראה במתקפת שווא.

כזכור, בשעתו סיפר ח"כ יעקב מרגי בכהנו כשר דתות כי לגר"ע יוסף אין התנגדות למינוי נשים למועצות דתיות. הדברים עלו ממכתב ששיגר למנכ"ל חדו"ש עו"ד אורי רגב. מרגי אף הבטיח בשעתו כי "יפעל לשיפור ייצוג הנשים בהרכבי המועצות הדתיות שיתמנו בעתיד".

הדברים נכתבו בעקבות פניית רגב ליועץ המשפטי למשלה עו"ד יהודה ויינשטיין ולשר הדתות דאז
יעקב מרגי. במכתב הבהיר כי באם לא ינקטו צעדים משמעותיים להשגת שוויון בין המינים במועצות הדתיות בכל הדרגים תעתור חדו"ש לבג"צ. רגב כתב כי "אפליה כה חמורה, בהיקף כה נרחב, היא בלתי נסלחת ובלתי נסבלת ואין להשלים עימה".

בתשובתו כתב מרגי כי "כמות כזו של נשים במועצות הדתיות בתקופה של כשנתיים ימים לא מונתה בכל ההיסטוריה של המשרד לגלגוליו השונים", כי נתן למשרד הנחיה הקובעת כי "מן הראוי שהרשויות מקומיות והרבנים יפעלו למינוי נשים במועצות הדתיות" וכי הנחיה זו הינה "גם על דעתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף שליט"א".

לדברי מרגי, פרשנות משפטית של חוק זכויות האישה מגבילה את יכולתו לכפות על מועצות ערים ורבנים למנות נשים.

ואכן, בתקופתו של מרגי מונו נשים לתפקידים במועצות הדתיות בין השאר באשקלון וקרית אתא שם נתנו סמכות למזכירות מועצה לנהל מועצה.
מועצות דתיות חרדית תקשורת אשה ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד