י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בשורה לנהגים

ירידה דרמטית: זה מחיר הדלק הצפוי בחודש הבא

אחרי חודשיים של עליות מחירים, נרשמה התמתנות במחירי הנפט ואם המגמה תמשך, צפוי מחיר הדלק לרדת ביותר משקל אל פחות מ-7 ש"ח מאחר ושר האוצר ליברמן החליט להקדים את הפחתת המס על הדלק בחצי שקל נוסף ולהאריך את ההוזלה הנוכחית בחצי שקל 

ירידה דרמטית: זה מחיר הדלק הצפוי בחודש הבא
אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר חודשים ארוכים של עליות מחירים, ב-1 באוגוסט צפויה הוזלה חדה במחיר הדלק שירד ביותר משקל למחיר של כ-6.80 לליטר: שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום כי הוא החליט להקדים את הפחתת המס על הדלק בחצי שקל נוסף ולהאריך את ההוזלה הנוכחית בחצי שקל, כך שכבר מ-1 באוגוסט גובה ההוזלה של הדלק יעמוד על שקל אחד – ולא על 50 אגורות.

נוסף על כך, מחיר הנפט ירד בצורה משמעותית בשלושת השבועות האחרונים ונסחר כיום מתחת ל-100 דולרים לחבית – ירידה של יותר מ-10% בהשוואה לסוף חודש יוני. אם מגמה זו תימשך, צפויה להיות הפחתה נוספת במחיר הדלק.

מחיר הדלק חצה בסוף חודש יוני את רף ה-8 שקלים לליטר בנזין, מחיר שלא נרשם בישראל מאז סוף שנת 2012. המחיר הגבוה החדש - היה שיאו של רצף עליות מחירים, שנובעות מהתייקרות גלובלית של מוצרי הנפט. הפחתת מס הבלו ב-50 אגורות לליטר, שהוארכה עד לסוף השנה, הורידה במעט את המחיר - אך לא הצליחה להשפיע עליו באופן מהותי.

עליית מחירי הנפט ומוצריו נובעת משינויים הן בתחום ההיצע והן בתחום הביקוש, כמו גם מהציפיות בשווקים בנוגע לעתיד הענף. קבוצת אופ"ק (OPEC), קרטל המדינות שמייצאות נפט, לא מצליחה להגביר באופן מספק את קצב הייצור שלה ולהתאים אותו לביקושים הגוברים בעולם. חלק מהמדינות החברות בו, כמו אקוודור ולוב, מתמודדות עם הפרות סדר ומשברים פנימיים שמפריעים לייצוא סדיר של נפט.

רוסיה היא אחת מיצואניות הנפט הגדולות בעולם. הימשכות הפלישה הרוסית לאוקראינה והסנקציות שהוטלו עליה הובילו למחסור בנפט ובמקורות אנרגיה נוספים שמקורם ברוסיה, ואלה בתורם גורמים לעליית מחירים חריגה בעולם כולו.

מחירי הדלק שר האוצר ירידת מחירים תדלוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד