ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הידרדרות ביחסים?

הבכיר הרוסי בשיחות סגורות: לא מרוצים מלפיד

שגריר רוסיה בישראל אמר בשיחות סגורות כי כניסתו של לפיד לתפקיד ראש הממשלה "תייצר קשיים" ביחסים בין המדינות. ברוסיה זועמים על התבטאויותיו של לפיד נגד הלחימה באוקראינה. גורם ישראלי: היחסים מתנהלים כסדרם

הבכיר הרוסי בשיחות סגורות: לא מרוצים מלפיד
ולדימיר פוטין/יאיר לפיד צילום: קובי גדעון, לע"מ/יונתן זינדל, פלאש 90

ברוסיה לא שוכחים את התבטאויותיו החריפות של ראש הממשלה יאיר לפיד נגד המלחמה באוקראינה בעת כהונתו כשר החוץ, ובשיחות לא רשמיות רמז השגריר הרוסי כי עלולות להיות "בעיות" ביחסים בין המדינות.  

לפי הדיווח של ירון אברהם ב'ערוץ 12' שמתבסס על שלושה מקורות שונים ששמעו את הדברים, שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, אמר בשיחות סגורות כי כניסתו של לפיד לתפקיד ראש הממשלה "תייצר קשיים" במערכת היחסים בין המדינות, בגלל דבריו החריפים של לפיד נגד הרוסים בתקופת כהונתו כשר חוץ.

לפיד היה הנציג הרשמי הישראלי הראשון שכינה את המלחמה באוקראינה "פשע מלחמה רוסי". מנגד, ראש הממשלה לשעבר בנט דגל בגישה יותר מאוזנת ואף שימש כמתווך.

בתגובה לדברים, מקורות מדיניים הרגיעו ואמרו ל-'ערוץ 12' כי היחסים מול רוסיה מתנהלים 'בערוצים שהם צריכים להתנהל', כלומר, ערוץ התיאום הביטחוני והצבאי, ובמובן הזה אין חדש תחת השמש.

מטעם השגרירות הרוסית אישרו תחילה את הידיעה, אך בהמשך טענו כי הדברים לא נאמרו.

שגרירות רוסיה מסרה בתגובה: "שמנו לב לכמה הערות והצהרות של גורמים ישראליים בנוגע למבצע הצבאי המיוחד הרוסי באוקראינה. אנו מקווים שישראל תבחר בגישה חסרת פניות, מאוזנת ושקולה יותר בנושא זה. לדעתנו, זה יהיה תואם לאופי הידידותי ועמוק השורשים של יחסי רוסיה-ישראל שאנו בונים יחד כבר יותר מ-30 שנה".

רוסיה יאיר לפיד אנטולי ויקטורוב שגריר רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד