ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
העלייה הדרמטית תיבלם

הדיון על מחירי הלחם ארך כ-20 דקות • זה המתווה המסתמן

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים היום דיון בנוגע למחירי הלחם שארך כ-20 דק' בלבד | המתווה המסתמן: עליית מחירי הלחם המפוקח תתמתן ותעלה בהדרגה, בתמורה המדינה תסכים להוציאו מפיקוח

הדיון על מחירי הלחם ארך כ-20 דקות • זה המתווה המסתמן
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שבתחילת השבוע כינס ראש הממשלה יאיר לפיד דיון דחוף בסוגיית עליית מחירי הלחם שהסתיים ללא תוצאות, הבוקר, ‏ישיבה נוספת שכינס ראש יאיר לפיד סביב סוגיית הלחם ועליית המחירים הייתה קצרה וארכה כ-20 דקות בלבד. אגף תקציבים הציג כאמור את ההצעה לפיה תהיה עלייה מתונה בחלק מהמוצרים ותובטח יציאה מפיקוח בסוף התקופה. לפיד פנה לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי וביקש ממנה לפנות לרשתות לקחת גם חלק במניעת העלייה ולהמנע מהעלאת מחיר מכיוון שהעלייה מתונה.

לפי המתווה המסתמן שדווח הערב ב'כאן 11', המאפיות יוותרו על חלק מהזינוק במחירים שכבר יצא לפועל בתחילת השבוע, ובתמורה המדינה תתחייב להוציא את הלחם מפיקוח, בהמשך, בהתאם להמלצת ועדת המחירים שניתנה לאחרונה ולא אומצה על ידי השרים. משרד המשפטים בוחן את ההסכמות המתגבשות כדי לקבוע אם מדובר במהלך שניתן לבצע בתקופת בחירות.

מוקדם יותר דיווחנו ב'בחדרי חרדים' על רמה חדשה של ניתוק אותה הציג שר החקלאות עודד פורר מ'ישראל ביתנו', כשהוא אמר היום כי משפחה שצורכת כל יום כיכר לחם שלמה זה דבר חריג, בריאיון לגלי צה"ל, טען השר פורר, חבר מפלגתו של אביגדור ליברמן שמנהל קמפיין תמידי נגד החרדים, כי ההתייקרויות היא בכמה שקלים בלבד, אם המשפחות לא צורכות לחם שלם על בסיס יומי, שזה "חריג" לטענתו.

מחיר הלחם עליית מחירים יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד