כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
‏ארדואן לא מרחם

צפו: מפגינים תלשו את דגל טורקיה מהשגרירות ושרפו

משבר דיפלומטי מתפתח לו בין עיראק לטורקיה בעקבות ההפצצה הקטלנית של טורקיה באתר תיירותי בחבל הכורדי, המועצה לביטחון לאומי בעיראק הורתה למשרד החוץ בבגדאד להשיב מאנקרה את מיופה הכוח של עיראק ולעצור את כל הצעדים לקראת שליחת שגריר חדש לשם. זעם גדול מאוד בעיראק בעקבות האירוע. הפגנות סוערות בבגדאד נגד טורקיה

צפו: מפגינים תלשו את דגל טורקיה מהשגרירות ושרפו
שריפת הדגל הטורקי צילום: צילום מסך

‏ארדואן לא מרחם: הפצצה טורקית קטלנית על אתר תיירותי במחוז דהוק בחבל הכורדי בצפון עיראק הותירה לא מעט הרוגים ופצועים. ‏התקיפה הביאה למשבר דיפלומטי בין עיראק לטורקיה. המועצה לביטחון לאומי בעיראק הורתה למשרד החוץ בבגדאד להשיב מאנקרה את מיופה הכוח של עיראק ולעצור את כל הצעדים לקראת שליחת שגריר חדש לשם.

מקורות ביטחוניים טורקיים מכחישים לסוכנות הידיעות הטורקית 'אנאדול' כאילו צבא טורקיה הוא האחראי על הפצצה הקטלנית בחבל כורדיסטן העירקית ומטילים את האחריות לכך על מפלגת הפועלים הטורקית (PKK). כך דווח ב'כאן חדשות'.

אתמול (רביעי) התקיימו הפגנות זעם מול השגרירות הטורקית בבגדאד. כוחות הביטחון העיראקיים תגברו את האבטחה סביב מבנה השגרירות הטורקית. המפגינים צעקו "בדם וברוח נפדה את עיראק", למול שרשרת ארוכה של אנשי ביטחון.

התקיפה שעוררה משבר דיפלומטי חריף בין עיראק לטורקיה, הביאה את ממשלת עיראק לכנס ישיבת חירום בעקבות ההפצצה שהובילה למותם של כמה בני אדם ולפציעתם של עשרות. עוד הוחלט בצד העיראקי להכין תלונה שתוגש נגד טורקיה במועצת הביטחון של האו"ם וגם לזמן את השגריר הטורקי בעיראק לשיחת נזיפה.

משרד החוץ העיראקי גינה את התקיפה הטורקית שאירעה בצפון המדינה וטען כי תהיה תגובה "ברמה הדיפלומטית הגבוהה ביותר". כמו כן צייץ חבר פרלמנט עיראקי מהציר של המיליציות השיעיות בחשבון הטוויטר שלו כי יש לגרש את השגריר הטורקי מעיראק ולהגיב על התקיפה "בצורה שתשמור על הריבונות והכבוד העיראקיים".

עיראק טורקיה כורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד