כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הוויסקי שהצית את הרחוב

מהומות במדינה השקטה: הפגנות אדירות נגד יוקר המחיה

פנמה חווה את התסיסה החמורה ביותר שלה מזה למעלה משלושה עשורים, כאשר מפגינים מוחים נגד העלייה במחיר המזון והדלק וחוסמים את הכביש המהיר הראשי של המדינה. מחוקקי מפלגת השלטון חוגגים את תחילת תקופת החקיקה עם בקבוקי וויסקי של מקאלן בשווי 340 דולר

מהומות במדינה השקטה: הפגנות אדירות נגד יוקר המחיה
מהומות ושריפות מצד המפגינים צילום: צילום מסך

המהומה במדינת פנמה במרכז אמריקה, שהתחמקה מהעליות והמורדות הכלכליות של שכנותיה בגלל ההצמדה שלה לדולר, ממחישה כיצד גל האינפלציה שעוררה המלחמה באוקראינה מטרידה אפילו מדינות יציבות בעבר.

"הממשלה שלנו מושחתת מאוד ולועגת לאנשים ללא בושה", אמרה לתקשורת המקומית מריה קלבו, מורה שהשתתפה בהפגנות בפלאזה סינקו דה מאיו, באחת הכיכרות המרכזיות של הבירה. "אוכל, בנזין והכל עולה".

בעוד שהשימוש של פנמה בדולר הגן עליה מפני חלק מהאינפלציה שנראתה במדינות שחוו גם פיחות במטבעות שלהן, עליות המחירים הותירו רבים באחת המדינות החזקות כלכלית באזור להתמודד עם מצב כלכלי קשה.

ההפגנות, שהתגברו השבוע החלו בסוף יוני. הם החלו בחלקם מסרטון שהופץ ברשתות החברתיות בתחילת יולי, בו נראים מחוקקי מפלגת השלטון חוגגים את תחילת תקופת החקיקה עם בקבוקי וויסקי של מקאלן בשווי 340 דולר.

התיעוד עם הויסקי הוציא אלפים לכבישים הראשיים וכבר שבוע שאין להשיג ירקות, בפנמה הלימודים נגמרים בדצמבר ושבוע שעבר נגמרה החופשה של אמצע שנה בת שבועיים. ויש מורים שנתקעו מחוץ לעיר 'בבוקטה' עיירת נופש כמרחק 6 שעות נסיעה מפנמה סיטי, בגלל החסימות בכבישים.

אחת הנשים מהקהילה החרדית בפנמה מספרת ל'בחדרי חרדים' כי "כבר שבוע וחצי שיש שביתות של העובדים במדינה, פועלי בנין, אחיות, התאחדות המורים ונהגי משאיות, אבל בתי הספר היהודיים ממשיכים כרגיל, אנחנו מנסים לתמרן בכבישים בדרכים עוקפות".

יוקר המחיה הפגנות פנמה פנמה סיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד