י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מבצע צבאי מיוחד"

סוריה הודיעה על ניתוק כל הקשרים עם אוקראינה

לאחר שקייב ניתקה את היחסים עם דמשק מאחר שסוריה הכירה ברפובליקות המתפרקות של דונייצק ולוהנסק במזרח אוקראינה שנכבשו על ידי הרוסים, הסורים לא נותרו חייבים, והחליטו להתנתק סופית מאוקראינה בשל תמיכתם ברוסיה

סוריה הודיעה על ניתוק כל הקשרים עם אוקראינה
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

סוריה הודיעה ביום רביעי כי היא מנתקת את הקשרים עם אוקראינה כדי לתת תמיכה לבת בריתה הקרובה רוסיה, ואמרה כי המהלך הוא תגובה למהלך דומה של קייב. "הרפובליקה הערבית הסורית החליטה לשבור את היחסים הדיפלומטיים עם אוקראינה בהתאם לעקרון ההדדיות ובתגובה להחלטת ממשלת אוקראינה", אמר גורם במשרד החוץ, שלא זוהה, לסוכנות הידיעות הממלכתית הסורית SANA.

"לא יהיו יותר יחסים בין אוקראינה לסוריה", אמר הנשיא זלנסקי לאחר תחילת המלחמה, ממשלתו של הנשיא בשאר אסד, נשענה במידה רבה על תמיכה רוסית במלחמת האזרחים בת העשור של ארצו, כבר הכירה בשתי רפובליקות מתפרקות אחרות בחסות רוסיה ב-2018.

אבחזיה ודרום אוסטיה מוכרות בינלאומית כחלק מגאורגיה, שקיבלה עצמאות מברית המועצות ב-1991, אך רוסיה וקומץ מדינות אחרות מכירות בעצמאותן. רוסיה הצהירה כי מטרתה אינה עוד רק כיבוש מזרח המדינה. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי היעדים הגאוגרפיים של רוסיה ב"מבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה, כפי שהקרמלין מכנה אותו, כבר אינם מוגבלים רק לדונבאס שבמזרח המדינה, אלא כוללים גם שטחים אחרים.

לברוב אמר את הדברים יום אחרי שהבית הלבן הזהיר שרוסיה נערכת לספח שטחים שכבשה מאוקראינה. דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר בתדרוך בוושינגטון כי רוסיה מתכוננת לקיים משאלי עם מזויפים כדי לתת לגיטימיות-לכאורה לסיפוח, והבטיח שארה"ב לא תאפשר לסיפוח כזה להתרחש מבלי שמוסקבה תיענש.

מלחמת אוקראינה רוסיה בשאר אסד סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד