ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ציר ראיסי - פוטין

ארה"ב מזהירה את איראן: "מייעצים לא לעשות זאת"

שר ההגנה לויד אוסטין, ויו"ר המטות המשולבים, גנרל מארק מיילי, אמרו אתמול במסיבת עיתונאים כי הם מזהירים את איראן מלעזור לרוסיה עם מל"טים נגד אוקראינה. "היינו מייעצים לאיראן לא לעשות זאת", אמר אוסטין במסיבת עיתונאים משותפת לצד מיילי

לויד אוסטין
לויד אוסטין צילום: לשכת נשיא אוקראינה

שר ההגנה לויד אוסטין והרמטכ"ל הגנרל מארק מיילי ראש המטות המשולבים של ארה"ב הזהירו את איראן מלעזור לרוסיה על רקע החששות שטהרן תשלח מל"טים לסייע למוסקבה בפלישה המתמשכת שלה לאוקראינה. "היינו מייעצים לאיראן לא לעשות זאת", אמר אוסטין במסיבת עיתונאים משותפת לצד מיילי.

"אנחנו חושבים שזה רעיון ממש ממש גרוע, ואני אשאיר את זה בזה", הוסיף. "אני לא חושב שזה רעיון טוב שאיראן מספקת מל"טים או מערכות נשק אחרות לרוסיה, ונראה לאן כל זה יוביל" אמר מיילי. דבריו מגיעים כאשר הפלישה של רוסיה לאוקראינה מתקרבת לקראת החודש השישי שלה, ומוסקבה ממקדת את מאמציה באזור דונבאס במדינה.

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר בשבוע שעבר כי ארה"ב מאמינה שאיראן נערכת לספק מאות רחפנים לרוסיה ב"ציר זמן מזורז", וכי טהראן מתכוננת לאמן את הכוחות הרוסיים להשתמש במל"טים כבר החודש.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקר ביום שלישי באיראן, במהלכו נפגש עם המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. המנהיג האיראני שיבח את פוטין על ששלח חיילים לאוקראינה, ואמר שאם מוסקבה לא הייתה עושה זאת, היא היתה מתמודדת במקום זאת עם התקפות של נאט"ו.

ביום רביעי, אוסטין הודיע כי ארה"ב תשלח ארבע מערכות רקטות ארטילריה ניידות נוספות לאוקראינה כחלק מחבילת סיוע נשק, מיילי אמר כי 200 חיילים אוקראינים אומנו לתפעל את המערכת, שארה"ב ציינה כיעילה ביותר לשלב זה של הקרב.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן לויד אוסטין ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד