ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מבטיחים למגר את האנטישמיות

שני המועמדים לראשות הממשלה נלחמים על הקול היהודי

שני המועמדים הסופיים לראשות ההנהגה של המפלגה השמרנית בבריטניה, התחייבו לעשות יותר כדי להתמודד עם מקרי אנטישמיות שמתגברים אם הם יהיו ראשי ממשלה. רישי סונאק וליז טראס אמרו שהם מודאגים ממקרי שנאה נגד יהודים בבריטניה והבטיחו לפעול בעוצמה אם הם ייבחרו למנהיגות המפלגה שתיתן להם את התואר 'ראש הממשלה', בספטמבר הקרוב

שני המועמדים לראשות הממשלה נלחמים על הקול היהודי
רישי סונאק צילום: צילום מסך

רישי סונק וליז טראס, המתמודדים לראשות המפלגה השמרנית בבריטניה, נשבעו לתמוך בקהילות היהודיות של בריטניה ולהילחם נגד מקרי אנטישמיות המתגברים ברחבי המדינה. השניים הגיעו לקו הגמר מתוך 11 מועמדים, לאחר שבוריס ג'ונסון נאלץ להתפטר מתפקידו כראש ממשלה, עקב התנהגות שלא הולמת את מעמדו.

שניהם אמרו לעיתון היהודי הבריטי Jewish News כי הם מודאגים ממקרי שנאה נגד יהודים בבריטניה והבטיחו לפעול אם הן ייבחרו למנהיגות בספטמבר.

סונאק וטראס מתחילים בקמפיין של שישה שבועות כדי לזכות בתמיכתם של חברי המפלגה השמרנית, (פריימריז) לאחר שקיבלו 137 ו-113 קולות בהתאמה בהצבעה הסופית של יום רביעי על ידי חברי פרלמנט שמרנים. פני מורדנט, שקיבלה 105 קולות, הודחה. עכשיו השניים יתמודדו ראש בראש, 200,000 מצביעים שהתפקדו למפלגה השמרנית יצביעו מי יהיה יו"ר המפלגה, מתוכם יהודים רבים.

ליז טראס המכהנת כשרת הפנים אמרה שהיא תהיה "הנציגה החזקה ביותר של הקהילה היהודית הבריטית" היא כתבה עוד: "אני יודעת שרבים בקהילה היהודית מרגישים שהרף גבוה מדי להביא להרשעות באנטישמיות".

"הייתי ערנית בקריאת ההתקפות המחרידות על הקהילה היהודית, כמו מעשה הטרור בבית הכנסת בטקסס, אני אכפיל את נחישותי להכחיד אנטישמיות ושנאה ברחבי העולם, כראש ממשלה אעשה כל שביכולתי כדי להבטיח שמי שפולט שנאת יהודים ברורה יועמד לדין במהירות במלוא עוצמתו של החוק".

רישי סונאק המייצג את מחוז ריצ'מונד בצפון יורקשייר בפרלמנט, כיהן כשר האוצר של בוריס ג'ונסון עד להתפטרותו מהתפקיד ביולי 2022 עקב שערוריות רבות בהן היה בוריס ג'ונסון מעורב.

סונאק כתב: "בכל פעם שאני מבקר במקדש שלי, אני לא צריך לדאוג מהתעללות שמופנית אלי או להיות מודאג לביטחוני. עבור קהילות יהודיות ברחבי בריטניה, זה לא תמיד המקרה, זה צריך להדאיג את כולם במדינה שלנו ולהניע את כולנו לעשות יותר".

"זאת מחשבה מפוכחת שחייבים מאבטחים מחוץ לבתי כנסת ובתי ספר, לפעמים מתעללים בילדים יהודים כשהם הולכים הביתה מבית הספר".

בריטניה ראש ממשלת בריטניה בחירות בבריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד