י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שכר חודשי גבוה

רוסיה שולחת מורים לאוקראינה כדי לשלוט בתוכן הלימודי

רוסיה הבטיחה למאות מורים הרבה כסף ללכת לערים אוקראיניות כבושות ולהעניק לתלמידים שם חינוך "מתוקן" עם התייחסות להיסטוריה "הנכונה" של אוקראינה, בשנת הלימודים הקרובה | מוסקבה מנסה לגרום לאוקראינים בכל המדינה לבקש דרכונים רוסיים

רוסיה שולחת מורים לאוקראינה כדי לשלוט בתוכן הלימודי
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

רוסיה מנסה לפתות מורים מרפובליקת צ'ובשיה שנמצאת כ-700 קילומטרים מזרחית למוסקבה, לעבור לערים אוקראיניות כבושות, כדי ללמד את הילדים שם "חינוך רוסי" ההצעה נראתה מפתה. השכר החודשי הממוצע באזור הוא בסביבות 550$, אבל השכר העתידי שפרסם מנהל בית ספר בקבוצת צ'אט של מורים בחובשיה היה יותר מ-2,900$ לחודש.

הרשויות פרסמו הודיעה בקרב המורים. "דרושים מורים לאזורי זפוריז'יה וחרסון לתקופת הקיץ, התפקיד הוא להכין את בתי הספר לשנת הלימודים החדשה, נסיעה הלוך ושוב חינם כולל לינה ואוכל" והשאירו מספר טלפון לחזור אליו.

שעה לאחר מכן הוסיף המנהל: "מורים יקרים, האם יש עוד מישהו שרוצה לעזור לקולגות? זה בטוח באזורים האלה. נא להגיב מהר", שני הפניות פורסמו ב'וושינגטון פוסט' על ידי ארגון המורים, קבוצה עצמאית ברוסיה.

השכר כל כך משתלם שאחד מחברי הקבוצה שקל לזמן קצר להגיב, אך המנהל שלו הזהיר אותו שהוא משוגע אם יסע לשם, "כולם מבינים הכל, הנסיעות האלה לא יביאו לשום דבר טוב", אמר המורה, שדיבר בעילום שם בגלל חשש מנקמה.

מוסקבה מבצעת מאמץ רוסיפיקציה אינטנסיבי באזורים כבושים, כזה שנראה שנועד לבטל את ההיסטוריה הלאומית ואפילו שפתם של האוקראינים. התמקדות במה שילדים לומדים היא אסטרטגיית מפתח. החינוך האוקראיני "חייב להיות מתוקן", כך אמר שר החינוך הרוסי סרגיי קרבצוב בפגישה של מפלגת רוסיה המאוחדת של הנשיא ולדימיר פוטין ב-28 ביוני.

אולם המאמץ של הקרמלין משתרע הרבה מעבר לבתי הספר. הם כבר חסמו את רשת הסלולר והתקשורת של אוקראינה באזורים שבשליטתם, תוך כדי שידור תעמולה ממלכתית רוסית, רוסיה הסירה שלטי ערים אוקראינים והחליפה אותם בשלטים רוסיים. ותחת צו פוטין, מוסקבה מנסה לגרום לאוקראינים בכל המדינה לבקש דרכונים רוסיים.

לפני מספר שבועות הקימה רוסיה משרדי רישום אזרחי בחרסון ובמליטופול, שם יכולים האוקראינים לרשום תינוקות שזה עתה נולדו "בהתאם לחוק הרוסי", לקבל מסמכים רוסיים ולהגיש בקשה לתשלומי רווחה.

קרוב ל-250 מורים, בהם 57 מרפובליקת דגסטן שבדרום רוסיה, נרשמו לנסוע לאוקראינה, לפי רשימה באתר משרד החינוך של דאגסטן שאינה גלויה עוד. היעדים שלהם כוללים את האזורים הבדלניים הנתמכים על ידי מוסקבה, לוהנסק ודונייצק, זפוריז'יה וחרסון. המשרד פרסם העלאת שכר מאסיבית - 8,000 רובל ליום, כ-137 דולר, נוסף על משכורות ההוראה הקיימות של המורים.

מלחמת אוקראינה רוסיה מורים תרבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד