כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מי ינצח בקרב

מאבק סוער בליכוד: "זאת השיטה, ללקק להם"

בית הדין של הליכוד צפוי לפרסם היום את הכרעתו באשר לערעור שהוגש נגד החלטתו שהמתפקדים יבחרו את נציגי המחוזות לרשימת הליכוד ולא חברי המרכז | ובינתיים, חבר הכנסת חיים כץ יוצא בעצם למאבק מול עמדתו של נתניהו שהתקבלה ומאיים לעכב ולתקוע את ההליכים עד לפריימריז

מאבק סוער בליכוד: "זאת השיטה, ללקק להם"
בנימין נתניהו וחיים כץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כיפופי בליכוד: אחרי שהבחירות המקדימות - להלן 'פריימריז' בליכוד נדחו בשבוע ימים, המפלגה עודנו כמרקחה סביב החלטת בית הדין של 'הליכוד' כי מי שיבחרו את נציגי המחוזות ברשימת המפלגה לכנסת יהיו המתפקדים שמונים מעל 118 אלף איש, ולא חברי המרכז שמונים כ-3,700 לערך.

יו"ר התנועה חבר הכנסת בנימין נתניהו מצדד בהחלטת בית הדין, לעומת חברי מרכז שתומכים ביו"ר מרכז הליכוד חבר הכנסת חיים כץ שמתנגד למהלך ומבקש להשאיר את הכוח לבחירת נציגי מחוזות הליכוד ברחבי הארץ בידיהם של חברי המרכז.

בית הדין של הליכוד בראשות השופט מיכאל קליינר, דן אתמול בערעור שהגיע עורך הדין שי גלילי, מבקר 'הליכוד' לשעבר שמתמודד בפריימריז הנוכחיים והדיון הסוער עלה לטונים גבוהים.

בהקלטה שפרסמה אמש כתבת הכנסת של 'חדשות 13', ליאור קינן, נשמע אחד התומכים בבחירה בפורום הרחב של המתפקדים כעמדת נתניהו טוען ואומר "זו לא דמוקרטיה כשבסוף המועמדים צריכים להתחנף וללקק לכמה חברי מרכז". לעומתו, יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ העלה טענה כי ההחלטה מזיקה למתמודדים שכבר התרוצצו בין חברי המרכז והשיגו את תמיכתם וכעת יאלצו לנדוד בין ציבור רחב וגדול יותר בכדי לנסות ולהיבחר במחוז שלהם מול שאר המתמודדים באותו מחוז.

כץ נשמע בהקלטה ב'חדשות 13' אומר בדיון הסוער: "יש כאלה שהחליטו לפני שבוע, שבועיים או חצי שנה, אמרו - זאת השיטה, אני הולך להשקיע כסף, ב-4,000, ללקק להם, לרוץ אחריהם, לרדוף אחריהם, אתה תגיד מה, מה שאתה רוצה". כץ ממשיך ומציג את גרסתו נגד החלטת בית הדין ואומר: "באו פה ואמרו להם - תשמעו, מתוך ה-4,000 יש לכם מאה, ועכשיו בעשרה ימים, שאפילו הם לא יודעים לעשות השקעות, אתם צריכים לדבר עם ממוצע של 12 אלף".

כץ שיגר איום מרומז כלפי נשיא בית הדין של הליכוד מיכאל קליינר, כי ידחה ויעכב הליכים, באומרו: "כשאתה מקבל החלטה ואני ארצה ללכת לפי החוקה, אני אגיד 'מאה אחוז, אני מזמין לעוד שבוע ועדת חוקה, ואחר כך עוד שבוע מרכז, ואנחנו ב-15 בספטמבר לא נוכל להגיש את הרשימות כי לא עשו פריימריז. אני רוצה להימנע מזה. לא תכופף אותי לעבוד בניגוד לחוקה".

היום צפוי בית הדין של הליכוד לפרסם את הכרעתו בעניין הערעור שהוגש.

מרכז הליכוד פריימריז בליכוד בחירות לכנסת ה-25 חיים כץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד