ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הליך מורכב

החל מאוגוסט: פלסטינים מרמאללה יטוסו איתכם במטוס

ברשות שדות התעופה נערכים לקראת הפעלת טיסות בינלאומיות ראשונות לפלסטינים משדה התעופה רמון שבסמוך לאילת - לאיסטנבול שבטורקיה

החל מאוגוסט: פלסטינים מרמאללה יטוסו איתכם במטוס
שדה תעופה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

לראשונה פלסטינים יוכלו לטוס לחו"ל, שלא דרך ירדן. ברשות שדות התעופה נערכים לקראת הפעלת טיסות בינלאומיות ראשונות לפלסטינים משדה התעופה רמון שבסמוך לאילת לאיסטנבול שבטורקיה, כך פורסם היום (חמישי) ב"ישראל היום".

אם הטיסות תצאנה לפועל, מדובר במהלך היסטורי, שכן פלסטינים יוכלו לטוס מישראל לחופשה בחו"ל לא דרך ירדן - כפי שקורה היום כשגשר אלנבי משמש עבורם שער לחו"ל.

חברת התעופה שנערכת להפעיל את הטיסות הישירות לפלסטינים משדה התעופה רמון לאיסטנבול היא פגסוס איירליינס הטורקית, שמפעילה כבר היום טיסות ישירות בקווים מטורקיה לנתב"ג. בחברה פועלים כדי להיענות לבקשה ולהיערך לקראת הפעלת הטיסות ההיסטוריות.

בשלב זה מדובר בפיילוט שיצא לפועל בכפוף לאישור שר הביטחון בני גנץ. גורמי הביטחון בוחנים את הנושא על כל רבדיו, שכן מדובר בהליך מורכב שבמסגרתו הנוסעים יצטרכו לעבור תהליכי בידוק שונים שיוגדרו מראש לצורך כניסתם ארצה, וכן עלייתם למטוס. 

במידה והתהליך אכן ייצא לפועל הוא ידרוש התאמות ומעלה שאלות כבדות משקל, בין היתר מי יהיה אחראי להסדרת כניסתם לישראל, אם יגיעו באוטובוסים ישירות אל נמל התעופה רמון ולמי זה יתאפשר. עוד עולה השאלה מי יאבטח את הטיסות, ומי יעניק שירותי טרום טיסה לנוסעים הפלשתינים בישראל ובחו"ל.

 

 

טיסות שדה התעופה רמון פלסטינים מטוס שדה תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד